Nekromanti Hej

MattiasV

Veteran
Joined
6 Aug 2018
Messages
2
Hej

Mattias heter jag och är ny här.
Blev glad att se i ett inlägg här om ålder, att det inte är en nackdel att vara runt 40 för rollspelande. Själv känner jag mig 15 år yngre av att bara tänka på att få spela igen :)

Jag har fått en nytändning från D&D brädspel och är sugen på att testa lite rollspel i någon form. Tänker närmast på D&D.
som jag spelade för 15-20 år sedan, eller Mutant 0 som jag läst en del om och tycker verkar kul. Ni får väl se mig som en nybörjare då regler och spelandet säkert har förändrats.

Vet inte om detta är rätt tråd för att söka efter en spelgrupp att kolla in hos ev. medverka i någonstans i Linköping-Motala?
Om inte kanske någon kan rätta in mig i ledet och hänvisa mig rätt ev rekommendera någon plats för detta.

Mvh Mattias
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
Hej och välkommen

36-årig Linköpingsbo här. Drunknar dock i småbarnsliv i nuläget så det är dåligt med rollspelande, men hoppet är det sista som överger en.
 

MattiasV

Veteran
Joined
6 Aug 2018
Messages
2
Jag har begärt att få joina där :) Hoppas nått dyker upp här eller där. Har lite spelabstinens och läser mutantregler som kvällslektyr ;-)
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Välkommen!

Det finns några 50-åringar och 60-åringar och kanske till och med lite till här, så 40 ... hah! Ungdom!

/Magnus
 
Top