Nekromanti Hej!

Moondoz

Veteran
Joined
20 Jul 2018
Messages
6
Hej Moondoz här!

Ny på forumet och även ny inom rollspel. Har tidigare spelat mycket brädspel men testade på Ur varselklotet förra året och fastnade. Har en liten grupp i Stockholm (vi har mest kört brädspel men testat på rollspelet The End Of The World - Zombie Apocalypse) som blivit sugna på att köra igång på riktigt. Så jag försöker skriva ihop ett äventyr just nu till Kutulu.
Jag själv har flyttat ner till en liten stad i Småland så det blir att spela via datorn.

Ska bli kul att läsa och skriva här på forumet.

Allt gott! Mvh Moondoz
 

Skarpskytten

Mellan två äventyr
Joined
18 May 2007
Messages
6,012
Location
Smålands golvbrunn
Moondoz;n288991 said:
Jag själv har flyttat ner till en liten stad i Småland så det blir att spela via datorn.
Välkommen!

Fråga från en som bor i en stor stad i Småland (Växjö) - vilken liten stad bor du i?
 

Moondoz

Veteran
Joined
20 Jul 2018
Messages
6
Skarpskytten;n288999 said:
Välkommen!

Fråga från en som bor i en stor stad i Småland (Växjö) - vilken liten stad bor du i?
Tackar! Bor i Ljungby :)
 

Moondoz

Veteran
Joined
20 Jul 2018
Messages
6
Skarpskytten;n289005 said:
Ah! Där bor min moster.

Om ett knappt år är det spelkonvent här i storstan - kom hit då!
Är det sant!? Vart kan man kolla upp det?? Vore riktigt kul att gå på :)
 

Skarpskytten

Mellan två äventyr
Joined
18 May 2007
Messages
6,012
Location
Smålands golvbrunn
Moondoz;n289007 said:
Är det sant!? Vart kan man kolla upp det?? Vore riktigt kul att gå på :)
Jag antar att det är konventet och inte min moster du vill kolla upp: https://wexiospelkonvent.com/. Nu har det alltså precis varit, men det ska hållas nästa sommar också. Konventet finns på FB-också, men där finns inte jag så du får leta upp det själv om du är en FB-person.
 

Moondoz

Veteran
Joined
20 Jul 2018
Messages
6
Skarpskytten;n289008 said:
Jag antar att det är konventet och inte min moster du vill kolla upp: https://wexiospelkonvent.com/. Nu har det alltså precis varit, men det ska hållas nästa sommar också. Konventet finns på FB-också, men där finns inte jag så du får leta upp det själv om du är en FB-person.

Haha nej det var konventet jag menade. Ok jag får hålla mina ögon öppna ! Tack för infon!
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,142
Välkommen till forumet! Vem vet om det inte finns lite rollspelare i Småland oxå? Skarpskytten ovan hade ju ett småländskt OSR-projekt ett slag.

Hade rekommenderat att leta spelare på den där rollspelsgruppen på FB oxå. Vi har hittat ett gäng till min egen grupp den vägen.
 

Moondoz

Veteran
Joined
20 Jul 2018
Messages
6
zonk;n289024 said:
Välkommen till forumet! Vem vet om det inte finns lite rollspelare i Småland oxå? Skarpskytten ovan hade ju ett småländskt OSR-projekt ett slag.

Hade rekommenderat att leta spelare på den där rollspelsgruppen på FB oxå. Vi har hittat ett gäng till min egen grupp den vägen.

Tack så mycket! Ja, jag har min grupp från när jag bodde i Stockholm kvar. Fast vi kommer att köra via nätet. Kan ju alltid ha ögonen öppna för en grupp här i närheten med :) Tack för tipset!
 
Top