Nekromanti Hej!

MandaWall

Veteran
Joined
6 Jul 2016
Messages
184
Hej!

Jag heter Amanda. Jag bor i Timrå. Jag jobbar som servitris i stan. Jag har spelat rollspel sen jag var liten med min store bror. Vi spelade Chock rollspelet och Drakar Och Demoner när jag var liten. När jag var tonåring spelade vi Kult som är mitt favorit rollspel. Nu för tiden spelar jag Mythic Fantasy RPG, Dragon Age och Mage the Awekening. Jag älskar musik och lyssnar mest på Battle beast, Burzum, Mayhem, Marilin Manson och Birthday Massacre och Midnight Syndicate. Jag är en gothar tjej. Jag håller på att skriva mitt eget rollspel nu och hoppas på tips. :)
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,673
Location
Eslöv
Hej och välkommen!

Om du gillar Goth, Kult och liknande så känner jag att det vore tjänstefel att inte rekommendera Vampire-rollspelen (De amerikanska) som precis kommit ut i nyutgåva. Vi har ett underforum för flitiga rollspelsmakare där vi gärna hjälper varandra med tips och tankar.

Varmt välkommen än en gång!

http://www.rollspel.nu/forum/main-category/rollspelsmakande
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,259
Location
Örebro
Trevligt! Välkommen hit. Hoppas du får mycket nyttig feedback på eventuella frågor du har. :)
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,557
Välkommen. Inte ofta man ser någon lista Battle Beast bland sina favoriter men det är ett riktigt bra band.
 

MandaWall

Veteran
Joined
6 Jul 2016
Messages
184
mo.;n188360 said:
Hej! Kul att du är här - har du någonstans man kan se ditt rollspel? :)

Inte än. Jag skriver fortfarande på det. Har inga regler än, men har mejlat spelskapare opch hoppas nån svarar och vill hjälpa mig. :)
 

MandaWall

Veteran
Joined
6 Jul 2016
Messages
184
Nu ha rjag hittat en spel skapare som svarade mej! Han ska skriva regler åt mej :D <3
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,320
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Välkommen! Håller med det någon tidigare föreslog, kolla in WoD spelen, både de till WoD och nWoD men det kanske du redan gjort? Jag älskar i alla fall nWoD settingen till mina egna goth eller rena skräck och intrigkampanjer.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,712
Location
Göteborg
Jag får väl också hälsa dig välkommen. Jag är inte så bekant med banden du gillar, men jag har faktiskt använt låten "Black Ninja" av Battle Beast som introlåt när vi spelade en säsong Prime Time Adventures. Som vinjettlåt var det den bästa jag haft i rollspel, tror jag.

Eftersom folk tipsar om Vampire tvingas jag smygtipsa lite om mitt rollspel Svart av kval, vit av lust, som finns tillgängligt att ladda ned gratis från urverkspel.com. Det är ett spel om vampyrer och om kampen mot deras inre best. Mycket blod och ångest utlovas. :) Speciellt om du är spelskapare kan det vara värt att kolla in, då spelet fungerar lite annorlunda än de spel du räknat upp.
 

MandaWall

Veteran
Joined
6 Jul 2016
Messages
184
Genesis;n189534 said:
Jag får väl också hälsa dig välkommen. Jag är inte så bekant med banden du gillar, men jag har faktiskt använt låten "Black Ninja" av Battle Beast som introlåt när vi spelade en säsong Prime Time Adventures. Som vinjettlåt var det den bästa jag haft i rollspel, tror jag.

Eftersom folk tipsar om Vampire tvingas jag smygtipsa lite om mitt rollspel Svart av kval, vit av lust, som finns tillgängligt att ladda ned gratis från urverkspel.com. Det är ett spel om vampyrer och om kampen mot deras inre best. Mycket blod och ångest utlovas. :) Speciellt om du är spelskapare kan det vara värt att kolla in, då spelet fungerar lite annorlunda än de spel du räknat upp.


Är det spelet man står i ring och viftar med händerna?
 

MandaWall

Veteran
Joined
6 Jul 2016
Messages
184
RasmusL;n190008 said:
Njaaa, alltså, spelmekaniken i SaKVaL innefattar en del "handviftande" men "stå i ring" känns inte bekant ^_^ Kolla in det på www.urverkspel.com vetja!

Jag tror jag spelade det på ett con en gång, vi var vampyrer och man gjorde saker genom hand gester.. Jag tyckte inte om det
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Välkommen till forumet!
Hoppas du ska trivas och inte blir bortskrämd.

/Cissi
 
Top