Nekromanti Hej!

Luminescence

Veteran
Joined
29 Sep 2015
Messages
5
Hejsan ^^
Jag heter Malin och är en 22 årig "gamer-brud" från Umeå som just nu bor i Växjö. Jag spelar både konsol och PC spel i lite blandade genrer - mest fantasy! Final Fantasy, Assassin's Creed, Dragon Age, WoW, The legend of Zelda, Hearthstone och Heroes of the Storm är några av favoriterna. På senare tid (efter att jag hittade youtube/twitch kanalen Geek & Sundry) har jag även börjat intressera mig för roll- och brädspel men har ännu inte haft turen att hitta en spelgrupp i närheten. Om någon har eller funderar på att starta upp något i Växjö så hojta till ^^
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,556
Location
Umeå
Välkommen hit! Men vilken miss att flytta ifrån Umeå - Sveriges rollspelshuvudstad :)

Hör efter i Evenemang och Kontakt-forumet. Det kan vara lite lättare att hitta spel om man är okej med att spela över skype eller google hangouts också. Hoppas du hittar folk att spela med!
 

Drey

Veteran
Joined
31 Aug 2012
Messages
122
Hej! Vi är ett gäng som spelar frekvent. Vi spelar flera olika spel och redan imorgon startar en ny grupp i Dresden files. En grupp i pendragon är även påväg att bildas. Sen spelar vi mutant, Western mm

Mvh Drey
 

Trollkalle

Veteran
Joined
28 Jul 2015
Messages
190
Välkommen till forumet och hoppas du hittar någon att spela med samt att du får användning av det. MvH Felix
 

Njord

Veteran
Joined
1 Jan 2014
Messages
107
Varmt välkommen Luminescence! Önskar att jag bodde i Växjö! Hoppas att du hittar någon trevlig grupp att spela med.
 

Ichabod

Veteran
Joined
4 Mar 2014
Messages
2
Jag är nyinflyttad till växjö. Jag är spelledare och söker spelare. PM:a mig så kan jag berätta mer. :) Drev ovan skriver om Pendragon, det kommer jag spelleda. Men även anda spel är förmodligen på gång. Min sambo vill spela storytellingspel.
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Hej Malin och välkommen ner till de södra breddgraderna!

Jag bor själv i Växjö och spelar det mesta, inklusive en hel del dataspel samt lajv, och har dessutom just gått och blivit arbetslös..igen. För närvarande spelar jag inget rollspel men till helgen (Nu på söndag den 4:e) ska jag till spellokalerna hos VÄS (http://vaxjospelforening.se/) och spela brädspelet Game of Thrones. De har en facebooksida där de efterlyser fler spelare - tror säkert att du kan få plats!
Annars kan jag rekommendera föreningen GAIN som kör brädspel, kortspel mm och bland annat söks det rollspelare där med.

För övrigt har jag själv bott i Luleå ett par år (Men är skåning) så får du bara lust att tala om de nordliga breddgraderna eller om vilka kul spelkvällar ni hade på Klossen och Åhlidhem så är jag all yours. Hoppas du trivs och har du frågor finns jag på facebook som Jessica Roos.
 
Top