Nekromanti Hej wrnu!

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Hej, jag heter chrull
(Hej chrull!)


Ända sedan jag gick på lågstadiet har mina vänner kallat mig för chrull. Jag är sådär kyrkligt döpt till Christian, men ingen 7-åring i världen orkar säga "Christian" på lekplatsen så det blev Krille, Kricke, Christian Tyrann och en massa annat vansinne. Jag gillade inte något av det så till slut var det en kompis, vi kan kalla honom för Alex, som föreslog chrull. Det fastnade. Mer än en lärare har sedan dess trott att jag blev retad och mobbad när klasskamrater kallade mig för chrull. En av dem vägrade dessutom tro på mig när jag sa att jag föredrog chrull framför Krille eller till och med Christian. När internet blev en grejj blev chrull också snart mitt givna användarnamn på diverse siter, chatter och communities. Även om jag hette något helt annat på Aftonbladets chat 1995.

Jag började spela rollspel någon gång på mellanstadiet. Alex hade en äldre bror som spelade med honom vid något tillfälle och det var liksom självklart att vi skulle börja spela tillsammans. Min första rollperson någonsin gjordes till Drakar och Demoner Expert och slogs med piska och knivar. Han dog när han i ett riktigt Dramaqueen-moment ville fejka ett självmord (för att visa exakt hur stora hans känslor för en SLP var) men misslyckades på så sätt att han faktiskt tog livet av sig. Tydligen hade inte monstrets blod frätt bort knivbladet, utan bara gjort det osynligt och magiskt, så där satt han med en kniv i bröstet och kände sig fånig i något ögonblick innan han var död. Nästa rollperson slogs definitivt inte med varken piska eller kniv.

Här på forumet har jag funnits sedan tidernas begynnelse. Jag registrerade mig någon gång under andra halvan av 90-talet på siten The Yard och dess rollspelsforum. Det blev sedan Rollspel.nu och någonstans där blev jag moderator för att senare bli Redaktör när vi en första april fejkade någon slags myteri som sen bara visade sig vara överdrivet dramatisk. Sen slutade jag med rollspel ett tag och lite senare slutade jag även med rollspel.nu ett tag.

Numera så spelar jag rollspel med Dante och Vitulv regelbundet, en hög andra forumet mindre regelbundet, lite folk från min första spelgrupp hyffsat regelbundet samt på återkommande tillställningar som Repetikon och HoboCon. Jag föredrar enkla regelsystem fokuserade på utforskning och äventyr framför detaljerade system som vill simulera verkligheten. Jag gillar monster och magiska föremål som är unika och farliga och tycker att rollspel ska vara ett äventyr och att äventyret ska vara farligt och märkligt. Jag avskyr skogsalver nästan lika mycket som jag avskyr frost-, höst-, havsalver. Jag hatar dvärgar som är skäggiga tjocka öldrickande girigbukar och när historisk korrekthet står ivägen för något kul.

Det händer att jag skriver ett blogginlägg på engelska på Wonders & Witchcraft. Ofta så är det ett magiskt föremål eller ett monster baserad på en bild jag hittade på nätet.

Random Facts:
  • De flesta av årets onsdagar spendarar jag på Bishops Arms på Folkungagatan i Stockholm med att spela brädspel och kortspel på #spelbar. Där är alla välkomna.
  • Jag har vad som kallas för en beroendepersonlighet. Det betyder att jag har lätt att utveckla beroenden och fixeringar. I de flesta fall leder det bara till ett tillfälligt stort intresse och fokus på något specifikt samt ett tillfälligt tömt bankkonto. I andra fall leder till otrevligare saker.
  • Jag försökte länge självmedicinera min depression med alkohol. Det är bland det dummaste man kan göra. Gör inte det. Det här och den förra punkten är anledningen till varför jag inte längre dricker alkohol.
  • Jag har av misstag penisliknande föremål tatuerade på båda mina stortår. Jag har vunnit flera vad på grund av detta.
  • Till vardags är jag Change Manager, vilket inte alls är samma sak som en Agent of Tzeentch.
 

Rob

Veteran
Joined
14 Feb 2014
Messages
93
chrull;n14429 said:
  • Jag har vad som kallas för en beroendepersonlighet. Det betyder att jag har lätt att utveckla beroenden och fixeringar. I de flesta fall leder det bara till ett tillfälligt stort intresse och fokus på något specifikt samt ett tillfälligt tömt bankkonto. I andra fall leder till otrevligare saker.
Heh jag kan känna igen mig i det här. Jag går alltid in i mina intressen till 110 % och är helt och hållet absorberad av dem på ett närmast maniskt sätt tills jag helt plötsligt kan tappa intresset för att vid ett senare tillfälle trilla dit ordentligt igen.

Jag får skriva en egen presentation senare.
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,223
Location
Stockholm
Hej chrull! Jag ville bara säga att jag tycker det det är starkt av dig av att vara nykter och att dela med dig av din historia här och på annat håll.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
kloptok;n14484 said:
Hej chrull! Jag ville bara säga att jag tycker det det är starkt av dig av att vara nykter och att dela med dig av din historia här och på annat håll.
Tack. Det var lättare än vad jag trodde att strunta i att dricka, framförallt för att jag mådde så sjukt dåligt när jag prövade att dricka igen, dels för att öl inte längre smakar särskilt gott. Sen försöker jag ta lärdom av Discordianismens predikan om kärlek och etik:

A SERMON ON ETHICS AND LOVE

One day Mal-2 asked the messenger spirit Saint Gulik to approach the Goddess and request Her presence for some desperate advice. Shortly afterwards the radio came on by itself, and an ethereal female Voice said YES?

"O! Eris! Blessed Mother of Man! Queen of Chaos! Daughter of Discord! Concubine of Confusion! O! Exquisite Lady, I beseech You to lift a heavy burden from my heart!"

WHAT BOTHERS YOU, MAL? YOU DON'T SOUND WELL.

"I am filled with fear and tormented with terrible visions of pain. Everywhere people are hurting one another, the planet is rampant with injustices, whole societies plunder groups of their own people, mothers imprison sons, children perish while brothers war. O, woe."

WHAT IS THE MATTER WITH THAT, IF IT IS WHAT YOU WANT TO DO?

"But nobody Wants it! Everybody hates it."

OH. WELL, THEN STOP.

At which moment She turned herself into an aspirin commercial and left The Polyfather stranded alone with his species.
 
Top