Nekromanti Hej vänner!

Dracohoribilis

Warrior
Joined
14 Jun 2005
Messages
243
Location
Stockholm "Täby"
Jag lirar rätt ofta har spelat rollspel sedan jag var 6 år och inte kunde skria så mina bröder fick skriva åt mig, kör ofta eller... alltid som SL hehe blir så... Men de jag undrar över är era karaktärer och magiska föremål, har ni någon kämpe i era spel som gjort bra ifrån er, vore trevligt att sprida dessa bud runt så att när jag lirar nästa gång kanske man kan få höra ett svagt rykte om en kille som gjorde ditt och datt, kan bli ballt ifall man någongång skulle ha ett möte runt om i världen :gremsmile:

Samt skulle jag vilja ha lite idéer på magiska föremål som inte är allt för kraftfulla, håller på lägger ihop en liten bok med dessa, tagit typ hundra grejjor från DoD men skulle behöva lite färska idéer, alltid kul med nya saker, så bidra med lite info :gremwink:
 

MongoMan

Swordsman
Joined
20 Sep 2004
Messages
525
Location
Karlstad, Värmland
En nekromantiker blev nedkämpad av en grupp Daakpräster, alla utom en dog, och återfanns sinnessjuk, och dog senare av sina skador han åsamkats i skogen,
ingen fick någonsin veta vad som egentligen hände...

Egentligen hände det mer, men mer än så får man sällan veta ryktesvägen.
 

Dracohoribilis

Warrior
Joined
14 Jun 2005
Messages
243
Location
Stockholm "Täby"
intressant händelse, ska ta med ryktet i vägarna mina kämpar går! Kul att lira med en grupp präster skapar nog en skillnad

Själv lirade vi en gång med två dvärgar bröder och två kraggbarbarer som slagt sig ihop på jakten av en värdefull sten! På bron vid Jarla mötte tyvärr en kraggbarbar sin död av pilar som sattes i hans kropp av stadsvakterna, men inte innan han satte en av dem till modernatur, En av de tappre dvärgarna försökte sänka en kille på häst men blev överriden och detta blev hans död, Hans broder blev galen av detta, tog död på både häst och ryttare samt tom en kossa som en bonde hade med sig! :p

En stor strid har även bevinntas utanför en mindre by vid gränsen soldarn/asharien, där en tapper tempelriddare stred ensam mot en trupp innan hans vänner och anhängare kunde hjälpa honom, han räddade även livet på sin lärling genom att Kasta sitt svärd i ett sista desperat försök som satte sig i ryggraden på den beridna riddaren som trodde att han skulle kamma hem striden, många närliggande hem förlorade sina söner och män i detta slag! en förlust för ashariens här, då en trupp fick gå sin död till mötes!
 

Ichabod_UBBT

Warrior
Joined
10 Jun 2005
Messages
265
Location
Växjö
Kapten Knivsegg är en attraktiv man i övre trettioårsåldern som verkar vara född i en eka på havet. Något som ryktena faktiskt säger att han är. Han har långt tovigt hår i en attraktiv råttliknande brun färg. Han har ett självsäkert och charmigt leende och har helt klart en näsa för affärer och verkar vara beredd att risker som få andra vågar ta. Han är kung över sitt skepp och hans besättning dyrkar honom som en Gud. Han går oftast klädd i tydliga kaptenskläder med den klassiska trekantshatten, det skadar ju inte att följa sin image.

Det ryktas att Knivsegg är den tursammaste mannen i riket och att han suttit i fängelse fyra gånger men kommit undan vart gång. Och det legendariska skepp han ska ha som kallas "Kråkan" verkar lysa med sin frånvaro.

Kapten Knivsegg sägs ha fötts av en Sabriska kvinna strax efter ett skeppsbrott för många år sedan, i en liten eka mitt ute i det vida havet. Det går rykten att Knivsegg aldrig gått på fast land, även om andra rykten bestämt hävdar att de sett honom i minst hundra hamnar. Han är Consabers mest eftertraktade brottsling och är enligt lagen skylldig till följande brott.

1. Högförräderi mot Konung och Fosterland.
2. Förräderi mot Soldarns rike.
3. Förtiotvå fall av stöld av kronans och dess undersåtars skatter.
4. Sexton fall av överfall mot Kronans skepp och dess allierade handelsskepp.
5. Att ha utgett sig för att jobba för Kyrkan, Legio Colonan, Kronan samt för diverse större handelshus.
6. Att ha flytt lagens arm minst fyra gånger.
7. Flertalet fall av mord på Kronans män.
8. Förförande av flertalet unga jungfrur och tagandet av dessas oskulder. Även adelsdamer.
9. För att vara allmänt uppsnoffsig och irriterande.

Fler fall talas det förståss om och siffrorna är mycket svåra att veta om de är sanna.

Det sägs dessutom att Konungen utlovat en adelstitel med marker till den som lyckas infånga eller se till att Knivsegg blir infångad och dömd.

Känt om knivseggs besättning:

# Hralgh "den gigantiske" är en av de största och mest korkade Trukherna i riket. Han sägs vara fruktansvärt våldsam och äter oftast spädbarn till frukost.

# Arik, Förste Styrman, sägs vara en mycket kompetent och barsk styrman på skeppet. Han sägs komma från den tirakiska flottan från början men när hans skepp blev övertaget av Knivsegg valde han att jobba för den nya kaptenen då han respekterar hans "styrka".

# De tre trillingarna ombord är tre vansinnigt elaka ungar som sägs vara skyldiga till många mord, trotts sin låga ålder.

# Den övriga besättningen talas det mycket om, men ryktena är svåra att sålla bland. De flesta som jobbar på havet sägs ha jobbat för honom minst en gång. En av männen heter Mast-Erland iallafall.
 

malmkvist

Warrior
Joined
9 Oct 2004
Messages
236
Location
1) Halmstad 2) På sjön
Re: Hej vänner! (spoiler SFD)

Min karaktär, Edarion Tearlcah-Negaidh är en till uppgift pyaralv, där hans mor har gift in sig i det Sabtiska kungahuset genom giftemål med hertigen av Negaidh, och tillika Konungens kusin.
Hertigen hade en fru innan, men vad som hände med henne efter han träffat denna nya alvkvinna, är det ingen som vet..
Baron Edarion är en god riddare som försöker idealisera riddaridealen. Han är en mycket god krigare, och rider utan tömmar på sin stridshingst.
 

Dracohoribilis

Warrior
Joined
14 Jun 2005
Messages
243
Location
Stockholm "Täby"
Re: Hej vänner! (spoiler SFD)

hehe jag känner med honom, riddare med ideal och tro för det goda är bäst att spela, fast det blir sååå svårt ibland :gremwink: min penga börs brukar ta slut för att jag skänker de mesta till alla hjälplösa :gremsmile:
 

Ichabod_UBBT

Warrior
Joined
10 Jun 2005
Messages
265
Location
Växjö
Killen är en NPC som till dags dato varit med i totalt fyra av mina eonkampanjer och förpestat tillvaron för mina spelare... :gremlaugh:

Han har en speciellt egenskap som gör att han har ENORM tur. Problemet är bara det att den ofta visar sig genom otur. Om hans skepp sjunker är det för att dom väntar med en flock soldater i hamn för att gripa honom...
 
Top