Nekromanti Hej spelskapare: intervju med Myling-Tina

Ögat

Hero
Joined
24 May 2000
Messages
1,127
Location
Stad OCH land
Vi brassar vidare, nu med en intervju med Tina Engström som beskriver sitt arbete med Skuggornas mästare och hur hon gör för att hitta inspiration till allt som spelet rymmer, och än viktigare: hur hon gör för att få resultatet att kännas enhetligt.

Jag vill också passa på att meddela att det är tvärjämnt i guldgnomen-omröstningen, så om du inte har gjort det redan bör du genast se till att rösta. I varje kategori skiljer drygt tio röster mellan ettan och tvåan, så din röst kan vara helt avgörande för vem som vinner.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,573
Location
Rissne
Jag blev lite nyfiken av det här:

Det är lite svårt att svara på med tanke på att vi var bundna till att använda Kults gamla regelsystem till En Garde! III, även om jag modifierade det så pass mycket att jag ändå blev nöjd med det i slutänden.
Jag har försökt googla, men har nog inte förstått varför de var bundna till Kults gamla regelsystem... Hittade bara ett par recensioner som konstaterar likheterna...
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Fick för övrigt Skuggornas mästare (samt Pirater och En Garde 3) igår. Det var snyggare live än på bild helt klart. Har den inbundna versionen.

Längre än vad jag skulle gjort spelet (jag gillar att skriva korta regler), men helt klart trevligt. Blev sugen att testa.
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,086
Location
Göteborg
Arfert said:
Fick för övrigt Skuggornas mästare (samt Pirater och En Garde 3) igår. Det var snyggare live än på bild helt klart. Har den inbundna versionen.

Längre än vad jag skulle gjort spelet (jag gillar att skriva korta regler), men helt klart trevligt. Blev sugen att testa.
Jag har haft boken att tag, läst igenom den och filat på en recension. Men spelet har litet för många rörliga delar för att jag skall våga förutsäga hur det funkar utan ett speltest, så det kommer att dröja några veckor till innan jag offentliggör några analyser. :gremwink:
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Ja, Tina verkar gilla att skriva rätt omfattande regler, En Garde 3 är ju nästan som Krig och fred. Men det betyder inte att det är negativt, hon är strukturerad. Men personligen måste jag vara rätt motiverad för att spela tjocka spel nuförtiden. Men om nån är SL, kanske.
 
Top