Nekromanti Hej, spela online?

Jozelle

Veteran
Joined
9 May 2018
Messages
6
Jag heter Johanna, jag är 26 år och relativt grön på det här med rollspel, men det jag har spelat tycker jag är fantastiskt kul!

Min rollspelskarriär började för ungefär ett år sedan då jag började spela Pathfinder med ett gäng fina människor, och det var jätteroligt. Dessvärre ville de spela mer än jag hade möjlighet till pga arbets- och restider (men kul för dem såklart!) så jag hoppade av från de två kampanjerna och hade ett litet uppehåll tills jag såg ett inlägg om drop-in rollspel på spelföreningen varannan söndag vilket passade mig perfekt tidsmässigt. Mutant: År Noll stod på agendan och jag hade hittat hem! Pathfinder var också kul, men postapokalysm är helt min kopp av te så M:Å0 var toppen för just mig rent tematiskt. Av personliga anledningar kunde inte SL fortsätta leda gruppen så den har också splittrats nu.

Intresset håller dock i sig och jag söker med ljus och lykta efter en ny spelgrupp att spela med. Det är svårt att hitta folk som bor nära så jag funderar på att spela via Skype eller Discord. :)
 

Oscarl

Veteran
Joined
1 May 2018
Messages
17
Jag är också intresserad av detta. Vart hittar man folk att spela med online?
 

LordMarlowe

Veteran
Joined
15 May 2013
Messages
100
Location
Göteborg
Hej på er. Jag heter Erik och jag spelar en hel del online. Vi kan ju prata lite sinsemellan och se om det går att få ihop nåt.
 

Jozelle

Veteran
Joined
9 May 2018
Messages
6
Hej Erik och Oscar(?)! Va roligt att ni svara här i "min" tråd! :)

Oscar, jag hoppas på att HÄR är svaret på din fråga, men vi får väl se. :) Vad är du intresserad av att spela om vi ska söka grupp tillsammans?

Erik, va roligt att du redan spelar online. Tycker du det funkar bra? Vad spelar du för något? SL?
 

LordMarlowe

Veteran
Joined
15 May 2013
Messages
100
Location
Göteborg
Jag är oftast SL, ja. Jag har spelat och spelar en massa olika spel, mycket skräck och mysterielösar-aktigt. Men har även spelat Mutant och Ut varselklotet t ex.

Det brukar funka bra att spela online även om det ofta blir lite kortare pass än när det spelas ansikte mot ansikte.
 

Oscarl

Veteran
Joined
1 May 2018
Messages
17
Jag är mest intresserad av MU:år noll, dod-87, DnD 5e, eller varför inte gamla mutant. Är inte jätte kräsen egentligen.
 

Jozelle

Veteran
Joined
9 May 2018
Messages
6
Hoppas fler ansluter för det vore ju jättekul att köra! Jag är inte jättekräsen heller, har en lång lista jag skulle vilja spela mig igenom. :)
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Jag är egentligen jätteintresserad men har nog tyvärr inte tid, hoppas ni får till något bra :)
 

Matta.Ohman

Veteran
Joined
3 Apr 2018
Messages
9
Hej. Jag är oxå intresserad att köra. Har spelat rollspel sen tidigt 90 tal. Har senaste tiden mest kört sporadiskt. Men är sugen att börja spela mer, svårt att hitta en grupp och min gamla rollspelsgrupp är utspridd.
Har spelat en mängd spel. Och kan tänka mig spela de mesta. /Mats
 

Jozelle

Veteran
Joined
9 May 2018
Messages
6
Jag har eventuellt en till som vill vara med som jag fått kontakt med via Facebook. :) Det är ju om någon vill vara SL?
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,967
Location
Linköping
Med en 3-månaders bebis vill jag mer önska lycka till än att anmäla intresse, hoppas ni får ihop en grupp.

Jag har spelat en hel del över skype och tycker det funkar bra, men som Marlowe säger så blir det kortare spelpass än IRL. Vi brukade köra kl. 20-22.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,673
Location
Eslöv
Lycka till!

Som ödmjukt tips kan jag nämna roll20.

Även med gratisfunktionerna är det utmärkt för att hantera tärningar, samla information, kartor, etc.

https://roll20.net/
 

LordMarlowe

Veteran
Joined
15 May 2013
Messages
100
Location
Göteborg
Ja, jag känner mycket väl till Roll20. :)

Och jag kan tänka mig att spelleda om vi kommer från till något kul.
 

Oscarl

Veteran
Joined
1 May 2018
Messages
17
Gött. Jag spelar helst två möten per månad. Vad känner ni andra för?
 

IcarusDream

Anti-populist
Joined
9 Jan 2007
Messages
1,034
Location
Carapalea
@Jozelle

PM:a mig om du vill vara med i min onlinegrupp. Vi spelar OD&D varannan vecka.
Vi har nästa spelpass på torsdag om du vill hoppa in. Vi är bara ett spelmöte in i kampanjen.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,547
Location
Umeå
OD&D = Original Dungeons & Dragons, dvs det som kom ut 1974 i tre små häften. Om nu någon undrade.

(Egentligen har jag bara väntat på en anledning att skriva i tråden för att jag tycker det är coolt att ni letar upp nya människor att spela med och styr upp spel. Supernajs!)
 

Jozelle

Veteran
Joined
9 May 2018
Messages
6
Verkar det inte som om vi kanske fått ihop en grupp? Oscarl, LordMarlowe, Matta.Ohman, och jag. Kanske behövs det en till?
 

Neri2

Veteran
Joined
12 May 2018
Messages
2
Hej. Philip heter jag. Johanna tipsade mig om detta på Facebook. Jag är intresserad, men det beror på hur ofta och hur länge vi skulle spela. Jag har plugg och en tvåårig hemma. Jag är främst intresserad av att spela. Just nu så spelleder jag några kompisar i mutant år noll en till två gånger i månaden. Haft en lång paus i mitt spelade innan jag tog upp det igen. Det jag har spelat då och nu är "svarta" mutant, drakar och demoner 91, DnD 5:ed och spelleder som sagt mutant år noll.
Jag skulle kunna spela det mesta.
 
Top