Nekromanti Hej Spacelovers!

NinjaSpace

Veteran
Joined
6 Oct 2015
Messages
3
Hej!

Har lirat mkt genom åren, D&D, Western, Star Wars D6, Neotech, Mutant, EON mfl....
Det var längesedan jag lirade men är sjukt taggad nu efter att ha bott utomlands ett bra tag.

Vill dra en story så att ni förstår vilken typ av spelare jag är.
Måste berätta en sjuk sak som hände mig när jag lirade D&D med en integrerad story ifrån Mutant.
Jag var en prisjägare, ras: Kragg. Powerfuse +25 i kraftmätning, den skojar man liksom inte bort.
Hela questen börjar med att SL förmår oss att ingå en allians mot överheten, jag, en missla och ett kryptonitmonster.
Vi sitter instängda i ett jävla värdshus och hinkar bira, när ett troll uppenbarar sig, tänk er ett troll med sinnessjukt stora öron, neongröna ögon och två yxor storlek deluxe.
Då kommer jag på den briljanta idén att utföra läkekonst på trollhelvetet, vad jag har missat är att trollet typ har käkat två säckar med rödlök, och helt sonika fiser mig sönder och samman.
Jag blir inlåst i en bur och tvingas inhalera 2 litersflaskor med trollets "gaser", jag snortar fis kan man säga.
Mina allierade har dragit ifrån värdshuset, dessa ska nu ta sig till vår bunker och hämta vapen för att frita mig, på vägen till bunkern träffar de på en magiker som är hälften robot och hälften geisha, en sinnessjuk kombo. Magikern är hög som ett hus på svampar så ngn större hjälp får vi inte av hen. Kryptonitmonstret, som för övrigt verkligen är orädd och extremt karismatisk(runt 18 tror jag).
Naturligtvis är han då ledaren för gruppen, och måste spelas så våghalsigt som möjligt. Detta leder till att han automatiskt blir lite otålig och dum i huvet...'
Detta renderar i att han helt tappar det, och går loss med sin kulspruta på ett gäng icke ont anande hobbitar som har ravefest i en skog som är uppbyggt som narnia.
Här kunde det ju slutat, tänker ni, men...icke.
Hobbitarna är, som alla vet, allierade med skogsbossen, en fantastiskt stor och stark Orc med krafter från Gruumsh.
Orcen fullkomligt pulveriserar kryptonitmonstert, med missilpistoler som skjuter meterlånga eldflammor.
Misslan har vid den här tidpunkten redan kommit tillbaka till värdhuset igen, utrustad med pistolspjut, dock försent då jag ligger död, dödad av en överdos med trollfis.,
Detta får jag höra vid varje session vi har, men kul hade vi!


*Noterat Trollkalle
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Men shit, det var inte bara magikern som var hög på svampar va? :p välkommen hit! Det finns folk som söker grupper och grupper som söker folk lite här och där på forumet, eller ja på ett specifikt ställe är det väl men du hittar nog annars är det bara säga till
 

Trollkalle

Veteran
Joined
28 Jul 2015
Messages
190
Askul story ???? gillar att kryptonitmonstret blir fullständigt PULVERISERAT. Det ordet låter så himla gött ????
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Hej och välkommen hit.

Först trodde jag att D&D syftade på DoD (Drakar & Demoner) eftersom du bara nämner andra svenska spel som Mutant, Western och Eon.
Sedan blir jag osäker när du nämner en orc med krafter från Gruumsh som kommer från DnD (Dungeons & Dragons).
Oavsett vad så verkar du ha en skön inställning till rollspel. :)

Var i Sverige håller du till och vad tänker du spela nu?
 

NinjaSpace

Veteran
Joined
6 Oct 2015
Messages
3
Tack för ert trevliga bemötande!
Jag håller till i Malmö, jag är öppen för det mesta.
Karaktärerna är det viktigaste för mig.
 

Arazand

Veteran
Joined
6 Aug 2015
Messages
190
Hej!

Välkommen, vi är en skara rollspelare som håller till då och då på Spelens Hus i malmö på nobelvägen varannan måndag, ungefär. Mest är det en träff för oss som är gör spel och äventyr men vi snackar allt rollspel relaterat, spelartekniker, olika spel. Vi organiserar spel då och då för att testa nya spel. Eftersom många av oss gör spel, både på amatörnivå och som skribent för t.ex Eon så kan det även förekomma en del beta testande. =)

Nästa måndag har vi en lite träff, börjar vanligtvis vid 18:00.
Spelens Hus hittar du här: http://spelenshus.se/

Hoppas vi kan ses.
 
Top