Presentation Hej, Peter här...

Hrofgar

Veteran
Jag kom på att jag kanske borde presentera mig. Jag var mycket på Rollspel.nu för längesedan. Men har haft ett uppehåll från hobbyn på grund av livet och allt som kan hända. Det var bland annat jag som höll i PMZG - Game Studio, och skrev Zhoria med mera som vi la upp som fria spel på nätet.

Det har hänt mycket sedan sist, min kära vän Roy, som hjälpte mig med Zhoria och skrev mycket material själv, gick tyvärr bort i cancer för en tid sedan. Själv har jag sakta kommit tillbaka till hobbyn mer o mer, men det blir inte lika ofta som jag skulle vilja. Inte på grund av att jag inte har tid, utan mer för att många av mina gamla spelare har annat för sig eller helt enkelt slutat med hobbyn.

För ett gäng år sedan var jag Storyteller i en Actual Play Podcast, som gavs ut av TTRP Theatre, vid namn The Experiment. Efter det började jag sakta men säkert spela själv igen med gamla vänner och nytt blod, oftast över nätet... I en perfekt värld hade jag gärna spelat oftare än jag gör nu, då jag är förtidspensionerad, eller vad det nu kallas nu för tiden. Men det har visat sig vara svårare än jag trodde att gräva upp folk som både vill och har tid att spela.

Iaf, hej på er, jag är tillbaka...

Hej o välkommen tillbaka! Tråkigt att höra om din kompis - men fint att du hittat tillbaka till hobbyn!

Last edited:
Kör en discord för folk som är sugna på spel över nätet, haka på om du e sugen! Alla e välkomna, fritt att pitcha sånt man vill SLa eller spela!

Back