Presentation Hej - Ny här!

Thorfildur

Veteran
Tja!

Jag heter Fernando, och har spelat rollspel sen barnsben i sann Stranger Things anda. Vi var ett gäng på fem personer som alltid spelade efter skolan från årskurs fem till nio, och drygt tjugo år senare spelar vi fortfarande (om än lite mer sällan mellan gångerna).

Just nu kör vi en egenskriven kampanj som heter Blod & Silver, och jag postar löpande krönikor här på forumet för den som vill följa vår resa. Vill ni kika på råmaterialet till uppdragen eller använda något i era egna spel, skicka gärna ett PM, jag delar gärna med mig!

Jag och två av mina äldsta vänner har dessutom under det senaste decenniet byggt på ett alternativt regelverk till Trudvang. Vi ville skapa något mer realistiskt och dynamiskt, där strider känns farliga och valen spelar större roll, en sorts hardcore-version av Trudvang. Systemet har inspirerats av bland annat The Burning Wheel, Blades in the Dark och Apocalypse World, men behåller Trudvangs grundstomme med ett klassiskt D20-system.

Utöver det är jag också med och utvecklar det webbaserade textrollspelet Lanista, där går jag under namnet Bulan.

Ser fram emot att lära känna fler här på forumet, utbyta idéer, läsa era kampanjer och prata regler, världar och berättande!

Välkommen hit.

Spännande det där med häxbryggden av ett system till Trudvang, vore kul att se om det finns möjlighet.
Roligt att du håller på med text rpg, är det som de gamla webchatrummen som poppade upp runt om på nätet under 90-talet och som en del fortfarande verkar vara igång? Typ som Portal of dreams, Magma chat, roleplay evolution m.fl.

Tack alla för de fina orden!
@Cernunnos Angående vårt regel-systemet till Trudvang: allt material ligger bakom vår webbportal med inloggning just för att vi saknar licensavtal. Vi vill absolut inte riskera några copyright-problem eller trampa någon på tårna, så därför håller vi det helt inhouse för vår spelgrupp än så länge.

Vi har tagit kontakt med Fria Ligan efter deras förvärv av Trudvang, i hopp om att kanske kunna göra något tillsammans längre fram. Förhoppningsvis får vi återkoppling när de har tid!

Spelet jag utvecklar ihop med flera finns här: https://beta.lanista.se/
Fram till 20.00 imorn är det omstartshelg då säsong XXXI precis tagit slut, under downtime som det är nu kan du bestämma vilken grad din karaktär ska vara på och sätta ut egenskaper efter det. Pröva lite olika "Builds" du kan ge dig själv hur mycket silvermynt du vill och köpa/Smida det du vill ha. På måndag Kl 20.00 börjar den nya säsongen och varje säsong är ca 3 månader lång.

Tack alla för de fina orden!
@Cernunnos Angående vårt regel-systemet till Trudvang: allt material ligger bakom vår webbportal med inloggning just för att vi saknar licensavtal. Vi vill absolut inte riskera några copyright-problem eller trampa någon på tårna, så därför håller vi det helt inhouse för vår spelgrupp än så länge.

Vi har tagit kontakt med Fria Ligan efter deras förvärv av Trudvang, i hopp om att kanske kunna göra något tillsammans längre fram. Förhoppningsvis får vi återkoppling när de har tid!

Spelet jag utvecklar ihop med flera finns här: https://beta.lanista.se/
Fram till 20.00 imorn är det omstartshelg då säsong XXXI precis tagit slut, under downtime som det är nu kan du bestämma vilken grad din karaktär ska vara på och sätta ut egenskaper efter det. Pröva lite olika "Builds" du kan ge dig själv hur mycket silvermynt du vill och köpa/Smida det du vill ha. På måndag Kl 20.00 börjar den nya säsongen och varje säsong är ca 3 månader lång.
Spännande, hoppas ni får återkoppling från dem snart och se vad som kan hända.

Kul, tack för länken. Skall tas en närmare titt på :)

Back