Presentation Hej! Marcus här, nybliven rollspelare

Quacko

Veteran
Marcus heter jag och kommer ursprungligen från Mora men bor just nu i Stockholm med fru, barn och två katter.

Jag har alltid varit nyfiken på rollspel men har inte kommit igång förrän förra året då jag hittade en grupp att spela DoD (2023) med. 😊

Jag hoppas på att få spela mer DoD och testa Nordiska Väsen och Skjut dom i Huvudet framåt och drömmer om att fria ligan ska släppa en SF-version av DoD inom en nära framtid då jag gärna hade velat spela i rymden men inte i ett system som är baserat på skräck eller hopplöshet utan mer ”mirth and mayhem”. 🚀

Nu är jag dock nybliven förälder så jag har fått lägga rollspelandet lite på is men är taggad på att hoppa in i hobbyn igen snart och förhoppningsvis få testa på att spelleda inom en snar framtid.

Annars så gillar jag att läsa, spela TV-, bräd- och kortspel (fr.a. MTG), kika på film och göra en hel massa mer grejer på fritiden.

Välkommen till hobbyn och forumet! Jag var också fullväxt när jag kom in i hobbyn, så du är inte själv!
Har för mig att ett "Starbane" är in the pipeline, men minns inga detaljer. Annars har ju Fria ligan nyss släppt ett nytt Coriolis, som inte har direkt skräckfokus utan mer "dungeon crawling i rymden"!

Last edited:
Välkommen till forumet.

På scifi-fronten kan du möjligen hitta en god kamrat i gamla Star Wars från West End Games, eller den översättning som gjordes av Äventyrsspel på 80-talet. Det är från tiden då det bara fanns tre bra filmer, reglerna är inte så lika de i Fria Ligans DoD, men bra och trevliga. Om det visar sig att du gillar Star Wars så finns det en livstid av material till spelet på engelska, så att den versionen blev nedlagd för länge sedan är inget större problem.

Härligt med mer Dalfolk även om de lever utsocknes för stunden

Det är aldrig fel att finna Rollspel som den ultimata fritidssysselsättningen. Kom själv in rätt sent under Coronan och från mitt perspektiv är det ett perfekt alternativ till vardagens hemskheter (Spelar helst Call Of Cthulhu som får vardagens trivialiteter att försvinna helt och även Curse Of Stahd vilket är en DnD kampanj med lite gotisk skräck setting). Är du ute efter lite rymd skräck kan jag varmt rekommendera Fria Ligans Aliens RPG då du lirat Väsen så kommer du att känna igen dig även fast ondskan där är av en annan karaktär

Back