Nekromanti Hej, jag heter Jerker och vill dela med mig av en historia

Jerker Karlsson

Veteran
Joined
25 Aug 2011
Messages
16
Location
Umeå
Hej

Jerker heter jag och har spelat rollspel sedan 1980-talet, mestadels fantasy. Jag har under de sneaste åren ärven skrivit en historia inspirerad av de fantasyvärldar jag genom åren kommit i kontakt med. Ni får gärna besöka https://ulma.wordpress.com/ och läsa samt ge era synpunkter.

Mvh, Jerker Karlsson
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,496
Location
Stockholm
Jerker Karlsson;n149959 said:
Hej

Jerker heter jag och har spelat rollspel sedan 1980-talet, mestadels fantasy. Jag har under de sneaste åren ärven skrivit en historia inspirerad av de fantasyvärldar jag genom åren kommit i kontakt med. Ni får gärna besöka https://ulma.wordpress.com/ och läsa samt ge era synpunkter.

Mvh, Jerker Karlsson
Hej!

Kul att läsa. Vilket regelsystem är det som du har "i tankarna" när du skriver?

/Magnus
 

Jerker Karlsson

Veteran
Joined
25 Aug 2011
Messages
16
Location
Umeå
Hej


Kul att du läste.

Själva historien har inte mycket med ett visst regelsystem att göra, men den värld som från början gav inspiration att skriva det jag lägger upp på bloggen var Drakar och Demoner Trudvang. Det jag lägger upp började som ett inlägg på Riotminds forum för ganska många år sedan. I takt med att den forumposten gav lite respons och jag fortsatte berätta, och sedan skriva vidare utanför det forumet, infogade jag sedan allt i en värld jag arbetat på tidigare till Drakar och Demoner från 90-talet.

Trudvang gav alltså inspirationen som startade skrivandet, men i takt med att jag fyllde ut intrigen flyttade jag handlingen till en egenskapad värld tänkt som spelvärd till det äldre Drakar och Demoner.


Mvh, Jerker Karlsson
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,496
Location
Stockholm
Jerker Karlsson;n150115 said:
Trudvang gav alltså inspirationen som startade skrivandet, men i takt med att jag fyllde ut intrigen flyttade jag handlingen till en egenskapad värld tänkt som spelvärd till det äldre Drakar och Demoner.


Mvh, Jerker Karlsson
Kul! Jag tycker det är spännande att ha ett "regelsystem" skvalpande i tankarna, på så sätt skapar jag en känsla för historien. Lycka till med fortsättningen!

MVH

/Magnus
 

Jerker Karlsson

Veteran
Joined
25 Aug 2011
Messages
16
Location
Umeå
Jo, ett system eller en spelvärld hjälper till, särskilt för att just påbörja skrivandet. Därefter kan det ta mer självständiga vägar tycker jag. En berättelse får lätt eget liv. :)

MVh, Jerker
 

olaberg

Hero
Joined
1 Feb 2006
Messages
1,152
Location
Göteborg
Suggestivt! Det är precis den här känslan jag är ute efter när jag spelar i forna Norden! Myrmark, nordisk pisseblöt vårvinter, vättar och troll, lägereldar i granskog där trollen och resarna smyger, galdrar och runor.
 
Top