Nekromanti Hej jag heter inte Zimith

Zimith

Veteran
Joined
14 Feb 2014
Messages
29
...utan Jonas! Jag är lite av en farbror, så jag tycker det här med forumnamn kan vara krångligt, som du kanske gissade. Jag är 38 år och bor i Nynäshamn. Där jobbar jag som mellanstadielärare och spelar rollspel när jag kommer åt. Jag har två dyra cyklar av kolfiber och bor tillsammans med min dotter som är 7 år i en etta på 42 kvm. Jag har spelat rollspel regelbundet sedan jag var prick tolv, alltså i 26 år. Jag spelar helst tradspel med enkla regler i långa och angstladdade kampanjer. Om jag inte får göra det står jag ut med one-shots på konvent. Då gillar jag om det är lite läskigt, t.ex om någon blir arg på riktigt eller att man får ta på varandra.

Jag gillar också att spela pc-spel och då föredrar jag att bara spela ett enda spel, nämligen Skyrim, som jag spelat i snart 2000 timmar sedan 2011. Det kan andra irritera sig på och håna mig för. Jag tycker också om gothrock (goff) och industrisynth, som jag själv spelade (förut). Min näsa är lite tjock på ena sidan, eftersom jag hade en ring i den förut. Jag dricker ca 7 koppar kaffe på en vardag och 4 om jag är ledig.

Jag är också intresserad av historia, teoretisk fysik, och genus- och normativitetsfrågor, men jag kan ganska lite om det där eftersom jag har sjukt dåligt minne för kvantitativ fakta. Jag är grym på att fika eller dricka vin i måttliga mängder. Jag tycker alla män och pojkar ska sitta och kissa, men jag står upp själv när jag är stressad eller när jag vill att min omgivning ska höra vilket brutalt skvalljud jag kan göra. Hoppas vi ses! :confused:
 
Top