Presentation Hej. Jag heter Heidi

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,183
Location
Göteborg
Oj, i vilken ände ska jag börja.
Alla rollspel jag hittills har spelat har vart bra på sitt sätt. Men jag tror favoriterna just nu är OVA, DnD 5e, Exalted och EON.

För dig då?
Välkommen! Eon har ett eget forum här på rollspel.nu, där många av oss Eonskapare hänger, däribland jag.

/ Anton, Eonförfattare och Helmgast
 

HawkTear

Veteran
Joined
8 Oct 2021
Messages
24
Location
Borlänge
OVA = https://www.drivethrurpg.com/product/133493/OVA-The-Anime-RolePlaying-Game ?

Inte hört talas om innan. Hade varit kul med en snabbrecension om du vill dela med dig om vad spelet gör riktigt bra och vad du gillar med det.
Hade inte jag heller, men så fick jag spela det. Tragiskt nog bara två möten. Den länken du lade till, exakt det rollspelet.

Den spelledaren jag hade då kör alltid med lite mer lösa tyglar runt regler. Rollspelet i sig är lätt att sätta sig in i om man är en person som gillar att kolla på anime serier av olika slag.

Systemet kan jag inte ge så mycket recension över då jag vara spela två möten, och jag är rätt seg i att förstå regler och tärningar, men rollspelet gav mig sådant intryck att det blev en favorit. Det kändes som en fri-form setting, vilket kan bära eller brista. Så mycket ligger väll på att spelledaren kan hantera situationen och snabbt improvisera.

Det är den uppfattningen jag hann få.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,180
Välkommen.

Call of Cthulhu verkar roligt. Har en av böckerna.
Det är verkligen fantastiskt bra och har några kampanjer som håller mycket hög nivå. För det flesta här och i rollspelsvärlden är det gamla nyheter men har man inte provat det (som jag tex inte hade före 2015) är det väl värt tiden.
 

HawkTear

Veteran
Joined
8 Oct 2021
Messages
24
Location
Borlänge
Välkommen.



Det är verkligen fantastiskt bra och har några kampanjer som håller mycket hög nivå. För det flesta här och i rollspelsvärlden är det gamla nyheter men har man inte provat det (som jag tex inte hade före 2015) är det väl värt tiden.
Då hamna Call of Cthulhu väldigt högt upp i min Bucket list av rollspel nu. :)
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Och om man inte är förmögen att dricka brännvin? 🤔
Om du med oförmögen menar att det saknas kapital att dricka brännvin , ja då får man skaffa sig rika och generösa vänner 🤣.

Om du med oförmögen menar att du inte har förmågan att dricka brännvin ,då får du konsumera någon annan alkoholhaltig dryck , det primära är att drycken innehåller alkohol .

Om du inte kan dricka alkohol alls då ser jag tyvärr ingen lösning .
 
Top