Presentation Hej. Jag heter Heidi

HawkTear

Veteran
Joined
8 Oct 2021
Messages
24
Location
Borlänge
Hej. Jag heter Heidi. Ägnar alldeles för mycket tid till rollspel (säger andra i alla fall, jag vet inte vad de menar). Började spela rollspel runt 14-15 års ålder, det var en kompis brors egna hemma-bygge. Sen rulla det på.

Började spelleda ganska snart efter det, och det vart mitt hemma-bygge. Efter ungefär 10 år så tog jag paus från spelledare rollen. Har spelat med olika individer och testat många olika rollspel och system. Men inte alla. Rollspel är ju så kul.

Jag är dock lite "blyg" av mig (ganska rädd för nytt folk). Men lär jag känna någon och man klickar så har jag inte vett att hålla käften. :D
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Kul och välkommen!

Själv har jag spelat rollspel 3-5 kvällar i veckan under de senaste två åren (via discord och roll20) så jag förstår verkligen inte vad de där andra menar med "för mycket tid på rollspel". Det finns inte tillräckligt mycket tid ATT lägga på rollspel för att det ska hinna bli för mycket =D
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,617
Location
Göteborg
Välkommen! Det är mycket gamla vänner på det här forumet, och en del termer som man slänger sig med, men vi är superglada när det kommer nytt folk, så känn dig välkommen. Hoppas att du kommer att trivas! Tveka inte att fråga oss om vi använder obekanta termer som du inte känner igen.
 

HawkTear

Veteran
Joined
8 Oct 2021
Messages
24
Location
Borlänge
Kul och välkommen!

Själv har jag spelat rollspel 3-5 kvällar i veckan under de senaste två åren (via discord och roll20) så jag förstår verkligen inte vad de där andra menar med "för mycket tid på rollspel". Det finns inte tillräckligt mycket tid ATT lägga på rollspel för att det ska hinna bli för mycket =D
Eller hur!!! XD
Jag har provat att spela över roll20 och Discord också, men jag har jätte svårt med det. Jag gillar mer att sitta i grupp, så man ser hela personen.

För några år sedan så spelade jag också väldigt intensivt, flera dagar i veckan, som både spelare och spelledare. Sen fick folk helt plötsligt för sig att göra andra saker, så taskigt :C
 

HawkTear

Veteran
Joined
8 Oct 2021
Messages
24
Location
Borlänge
Kul och välkommen!

Själv har jag spelat rollspel 3-5 kvällar i veckan under de senaste två åren (via discord och roll20) så jag förstår verkligen inte vad de där andra menar med "för mycket tid på rollspel". Det finns inte tillräckligt mycket tid ATT lägga på rollspel för att det ska hinna bli för mycket =D
Eller hur!!! XD Jag har provat att spela över roll20 och Discord också, men jag har jätte svårt med det. Jag gillar mer att sitta i grupp, så man ser hela personen.
Välkommen.
Tack!
 

HawkTear

Veteran
Joined
8 Oct 2021
Messages
24
Location
Borlänge
Välkommen! Det är mycket gamla vänner på det här forumet, och en del termer som man slänger sig med, men vi är superglada när det kommer nytt folk, så känn dig välkommen. Hoppas att du kommer att trivas! Tveka inte att fråga oss om vi använder obekanta termer som du inte känner igen.
Det är så det kan bli med vänner i mellan. Tackar. Ska fråga om det kommer upp något. :D
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Oj, i vilken ände ska jag börja.
Alla rollspel jag hittills har spelat har vart bra på sitt sätt. Men jag tror favoriterna just nu är OVA, DnD 5e, Exalted och EON.

För dig då?
Warhammer Fantasy Roleplay och Call of Cthulhu!

Sen spelleder jag Svärdets sång och är spelare i Ars Magica.
 

HawkTear

Veteran
Joined
8 Oct 2021
Messages
24
Location
Borlänge
Warhammer Fantasy Roleplay och Call of Cthulhu!

Sen spelleder jag Svärdets sång och är spelare i Ars Magica.
Det är 4 rollspel till på min bucket list jag ska spela :D Har provat 40k rollspel, vi hade ett möte sen lade spelledare ned. :c
Call of Cthulhu verkar roligt. Har en av böckerna.

Nu måste jag gräva i vad Ars Magica och Svärdets sång är för rollspel.
 
Top