Presentation Hej jag heter Christofer!

drlaser

Veteran
Joined
15 Oct 2013
Messages
2
Jag registrerade mig 2013 och glömde sedermera bort att forumet fanns och hittade tillbaka till forumet via Facebook och tänkte försöka vara lite aktiv för en gångs skull. Jag har spelat rollspel sedan tonåren och är nu 40 år gammal. Jag började med Drakar och Demoner -91 och Mutant 2090 och fortsatte sedan med White Wolf-titlar som Vampire the Masquerade, Mage och Exalted. Med åren har jag rört mig bort från regeltunga spel och ägnar mig helst åt system såsom Fate Core, framför allt när jag ska spelleda själv. Favoritspelen, utöver Fate är Blades in the Dark, Symbaroum samt vad helst mina kamrater kokar ihop på sina kammare.

För tillfället så studerar jag till ämneslärare i historia och engelska för gymnasiet och är i full färd med att skriva min C-uppsats i engelska. Uppsatsen ska handla om huruvida rollspel, specifikt Fate Core (for science reasons), kan vara ett effektivt inlärningsverktyg för gymnasieelever. För att kunna genomföra detta behöver jag frivilliga som kan låta sig utsättas för ett akademiskt försök att lära sig engelska genom rollspel. Uppsatsen är blott i sin begynnelse och jag ska inleda arbetet med scenariodesign under den närmaste tiden. Jag vet inte om det riktigt passar att söka efter volontärer här. Har någon nåt tips på var jag kan vända mig istället vore jag tacksam. Om det finns några lärare eller elever som skulle vara intresserade av att delta i ett sådant här projekt är jag evigt tacksam för intresse.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,563
Location
Rissne
Välkommen!

Jag vet inte om det riktigt passar att söka efter volontärer här. Har någon nåt tips på var jag kan vända mig istället vore jag tacksam. Om det finns några lärare eller elever som skulle vara intresserade av att delta i ett sådant här projekt är jag evigt tacksam för intresse.
Jag är lärare men tyvärr inte i engelska. Eller, jag är behörig i engelska, utbildad engelsklärare, men jag undervisar inte i ämnet…

Spontant känns det väl som att ett bra steg 1 skulle kunna vara att maila lite engelsklärare? Jag hade lite samma bekymmer när jag skrev mitt examensarbete, jag saknade då något slags nationell förteckning över lärare som man bara kunde filtrera på och skicka till typ alla…

Men ja, det jag kan bidra med rent konkret är väl att jag inte kan lova något, men att lärarna på mitt jobb (NTI Gymnasiet Stockholm Odenplan) i allmänhet är trevliga typer. Så mailar man de som undevisar engelska hos oss så… kanske du kan få till något bra?

(Nu inser jag att de tydligen inte skriver ut längre vilka lärare som har vilka ämnen på hemsidan, men om du PM:ar mig kan jag nog ge lite namn och mailadresser…)
 
Top