Presentation Hej. jag en gammal RPGare

Rinister

Veteran
Joined
11 Sep 2021
Messages
9
Vi börjar med bältet

Chronopia (senare modat en äldre variant o egena ider)
Wester
Star Wars eng t6
Mutant
(Några andra som jag inte kan namnet på)

En uppsjö av pc spel (ya även RPG cracket wow)
Mascerde spelen gillar jag nog mäst men även Arcanum går man ännu tidigare sä äre nog renegade battel for jackobs star

en bra blandning av brädspel mestadel strategi men även en del andra tex Star wars outer rim

som en spelare brukar jag va en kreativ lösare av problem och ganska snabb på svärdet blir snappt utråkad dock så när jag spelar vill jag gärna ha 2 games att bolla på, då funkar min hjärna bäst...

skulle vilja testa o spela lite brädspel (det börjar komma en del väldigt intresanta spel), men jag kan även uppskatta lite Dejarik, hnefatafl (king table), Xiangqi (kenisiskt schack)...

Just nu är att trissa igång fantasin för att göra ett fantasy t20 spel med våran värld som bas med magi (ofc) men även extremt teknologiskt, ett helt nytt sätt att skapa karaktärerna där man är lite utlämnad till systemet exakt hur karaktären blir, med något nyskapande för strid (hoppas jag), jag har redan 2 esxpansioner i skallen också...

Letar efter 2 gamla "fan made" PnP rollspel ett va insperat Tolkens sagan om ringen (testade det runt år 2000) det enda jag kommer ihåg nu är att det fanns vargmän (och alla klasiska fantsy raser) och att det va i middel earth (bara namnet har jag svårt att hitta så om någon har vet vilket spel jag menar hojta till), samt waterworld länkar till dessa skulla va fet skyst om någon vet vart man hittar dom...
 

mini72

Veteran
Joined
15 Oct 2018
Messages
110
Hej. Menar du Lord of the rings eller The one ring eller MERP=Middle earth roleplaying game?
 

Rinister

Veteran
Joined
11 Sep 2021
Messages
9
Hej. Menar du Lord of the rings eller The one ring eller MERP=Middle earth roleplaying game?
Det va ett hemma gjort rpg (jag tror det fanns redan nåär den första filmen släptes alltså de som gjordes runt 2000), dom här är public relise på...
 

mini72

Veteran
Joined
15 Oct 2018
Messages
110
Oki. MERP är dock gjort tidigt 80 tal. Det var det dom hade som förlaga när dom gjorde svenska Sagan om ringen. Eller rättare sagt så är det en ren översättning. Coolt med fan made dock
 

Rinister

Veteran
Joined
11 Sep 2021
Messages
9
Fan made blir ofta rätt bra, men som alla andra PnP inte bättre än SLs fantasi ;)
 
Top