Nekromanti Hej, jag är noob!

Cookie

Veteran
Joined
7 Feb 2014
Messages
2
Hej allihopa! Träffade Dweller of the Forbidden City för första gången för någon vecka sedan och han övertalade mig att regga mig här.

Jag började spela rollspel för ungefär ett år sedan, har tidigare testat enstaka gånger och tyckt om det, men först nu hamnade jag med en seriös grupp och kampanj. Och engagerad spelledare!

Vi spelar Harnmaster, som knappt någon verkar känna till när jag nämner det, men kan tänka mig att ni rollspelsinbitna har koll på vad det är kanske?
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,556
Location
Umeå
Of course! Hârnmaster är ju långt ifrån okänt (även om jag bara läst delar av det själv) :gremsmile: Välkommen hit!

Om du ser någon i chatten till höger prata om Dante, Gubbster, Gubbster T. Pokémon eller Hipster T. Pokémon så är det Dweller of the Forbidden City som menas. Han byter namn oftare än jag byter strumpor, nästan :gremwink:
 

Cookie

Veteran
Joined
7 Feb 2014
Messages
2
Haha, jag läste hans "nygammalt namn"-inlägg här, blir mycket att hålla reda på :gremsmile:
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Hej och välkommen!

Harnmaster har jag liggandes hemma sedan en kompis flyttade utomlands och dumpade av lite rollspelssaker hos mig någongång på 90-talet. Inget som det har blivit av att spela, men har helt klart koll på vad det är :gremsmile:
 

Totte

Warrior
Joined
1 Aug 2004
Messages
387
Hej och välkommen,

Hârnmaster är skoj väldigt klassisk potatis-fantasy, och extremt dödligt. Inte för att man slåss värst mycket, det är ju farligt, men det räcker med ett kraftigt knytnävsslag på armen i ett slagsmål på en taverna och man kan dö av infektionen som uppstår i det brustna nyckelbenet ;-) Jag vet, min stackars Angus Trapper var väldigt nära döden, ett dåligt healing-check-slag till och han hade varit död.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Harnmaster är sympatiskt. Om än lite halvjobbigt upplagt med lösbladssystemssupplement.


Storuggla, letar troll
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,511
Location
En mälarö
Hejsan och välkommen i gänget! Hoppas du kommer att trivas.
Och ja, jag har spelat en ohejjans massa Harn i mina dar. :gremsmile:

/Anders
 
Top