Nekromanti Hej! Jag är Kokort2, ny medlem!

Kokort2

Veteran
Joined
19 Jan 2019
Messages
11
Hej!

Är 24 år gammal, skåning och bondpojk.

Spenderar min fritid till träning och spelande. Har sedan ett år tillbaka nästan helt glömt bort min PS4-kontroll och mitt spelande är inte längre digitalt...

En kollega till mig introducerade mig och andra kollegor till Dungeons and Dragons 5e. Ett år senare så spelar vi fortfarande i samma hemmagjorda värld som han skapat, våra karaktärer är uppe i nivå 10 vid detta laget.

Han är väldigt duktig som spelledare, och har lärt mig det mesta jag kan om rollspelande.

Jag insåg väldigt tidigt att jag ville bli spelledare också, så jag köpte D&D 5e starterkit och ledde äventyret Lost Mines of Phandelver för några vänner.
men det dröjde inte mer än session 2 då jag insåg att jag ville ha betydligt mycket mer innehåll och jag började göra om Lost Mines of Phandelver för att ordna detta.

Strax innan årsskiftet så slopade jag den idéen med, och har nu påbörjat en helt egen värld, med egen religion, historia, intriger och så vidare. Kampanjen kommer utspela sig till stor det på ett skepp, så jag har till och med börjat utveckla ett eget system för sjöstrid.

Kort sagt så har jag tagit vatten över huvudet, då jag inte har tillräckligt med erfarenhet för att tackla något så stort som jag gör just nu.

Men det rullar på fortfarande, har tittat runt en hel del på denna sidan för inspiration. Och det finns det mycket utav.



Utöver rollspel.nu och reddit så är min inspiration främst tagen av;

Drakar och demoner
-Skymningshavets Gåtor
-Havets vargar
-Kopparhavets kapare
-Jungfruholmen
-Marsklandet

Dungeons and dragons
-Adventures of middle earth

Skönlitteratur
-Röde orm
-Ölandet
-Petter och Piraterna
-Härskarringen


Har för avsikt att bli en aktiv medlem här, och hoppas att ni fortsatt ger mig lika mycket inspiration som ni redan gett mig, och har för avsikt att rådfråga er expertis om flera delar i min egna kampanj.

Vi höres!
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,122
Välkommen tll hobbyn och forumet! Låter som du hittat ett kul gäng redan. Gott om folk här som gör sina egna grejer, så gott om tillfälle att fråga folk till råds och brainstorma!
 

Mr&MrsTrolls

Veteran
Joined
13 Sep 2016
Messages
39
Tjena!

Vet inte vart i skåne du finns men i malmö finns vi i Rollspelssällskapet som träffas på Spelens Hus varje måndagar, vi är väldigt många som homebrewar våra världar, vi har även "DM-workshops" imellan varven där man fritt kan ta upp diskussion punkter såsom homebrewande av världar :D
Vi spelar rollspel varje måndag och har alltid en en massa rollspelssnack innan, i paus och efter :D


Kan också starkt rekommendera Fish Tank som håller till på Spelens Hus! En otroligt kunskapsbank att tillgå inom rollspel och mycket annat!

www.rollspelssallskapet.se
www.spelenshus.se
 

Kokort2

Veteran
Joined
19 Jan 2019
Messages
11
Tack så mycket allihopa! Ska absolut kolla upp Spelens Hus.
Bor i Lund.
Mr & Mrs Trolls - Arbetar oftast ganska sent på vardagar, måndag inkluderat. Men jag är väldigt, väldigt intresserad av DM-workshops.
Hör gärna av dig om ni har en sådan någon gång snart!
 

Mr&MrsTrolls

Veteran
Joined
13 Sep 2016
Messages
39
En sådan workshop är planerad till 13/2 18-21 på Spelens Hus.

Det är dock på en onsdag, men du kan absolut droppa in senare än 18 :-D
 

Kokort2

Veteran
Joined
19 Jan 2019
Messages
11
Mr&MrsTrolls;n306128 said:
En sådan workshop är planerad till 13/2 18-21 på Spelens Hus.

Det är dock på en onsdag, men du kan absolut droppa in senare än 18 :-D
Mitt schema sträcker sig inte hela vägen fram till den veckan i nuläget, men jag ska kolla upp det. Tack så mycket!
 
Top