Nekromanti Hej Jag är en nygammal medlem.

Joined
25 Nov 2014
Messages
82
Jag är egentligen tillbaka här huvudsakligen för att finna nya spelare till min 17 år gamla EON-kampanj i Uppsala.
Jag har för flera år sedan varit sporadiskt aktiv på det gamla r o l l s p e l.nu forumet.
Eftersom mina spelar flyttat, fått barn mm har de inte så mycket tid längre. Jag har två spelare kvar, men de har inte mycket tid. Han som har mest tid spelar ca sex spelmöten per år. Då spelar vi en hel helg. Den andre har bara tid en till två gånger per år. Båda bor långt ifrån Uppsala numera. Jag vill inte gärna att min kampanj skall dö ut och söker nu nytt folk till min gamla kampanj.
Jag vill bara passa på att säga hej till alla här.

Kul att EON IV strax skall publiceras. Jag har varit (och är) kritisk till mycket i den nya vågen, men jag vill ändå haka på som gammal EON-fantast, då jag har allt publicerat material till de äldre utgåvorna av EON. Jag har även väntat på modulen Jargien i tio år nu och var med på ett hörn som frilansare i början av Jargien-projektet (2004). Hoppas Jargien också publiceras snart. Någon som vet nåt om det?

Jag hittar inte nåt forum att skriva annons i efter nya spelare. Var skall man posta?

Kul att hobbyn växer. Jag har spelat rollspel sedan jag var tio år gammal. Jag är 43 idag. Kan berätta mycket om hur det var på den tiden, men jag skall inte tråka ut er yngre med en gammal mans anekdoter. Jag har dock sett att det har varit någon form av skandal som kallas "gamegate", eller nåt liknande. Det handlar tydligen om att tjejer inte respekteras och inte är välkomna i TV-spel och data-spels-världen. En inställning som jag verkligen förvånas över att de yngre männen och pojkarna har. Då jag var ung ÖNSKADE vi att fler tjejer spelade. Det är ju vad som faktiskt ger en hobby status - att båda könen ägnar sig åt det. Nörd-stämpeln kommer ju då bara killar spelar. Tänk, i Japan finns det till och med fan-klubs för data-spelare. Önskar att det fanns det för rollspelare också! Tänk om tjejer jagade en för att man spelar rollspel? ;) Det låter ju som en underbar värld! Nej, fram för fler tjejer i alla spelsammanhang! Det är nog bara bra på alla sätt och vis.
Det var lite spridda tankar detta som ett första inlägg, hoppas jag inte verkar alltför förvirrad. :wink:
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Hej och välkommen.

Du annonserar efter nya spelare i "evenemang och kontakt".

Hoppas du ska trivas.

/Cissi
 
Joined
25 Nov 2014
Messages
82
Cissi;n52799 said:
Hej och välkommen.

Du annonserar efter nya spelare i "evenemang och kontakt".

Hoppas du ska trivas.

/Cissi
Ok. Tack så mycket. Ska kolla in det och posta där då jag skrivit färdigt min annons.
 
Joined
16 Feb 2010
Messages
372
Location
Stockholm
Välkommen välkommen, hoppas att du hittar folk samt att du kommer att ha det bra här på WRNU, vi har ett mycket bra Eon forum som man kan lurka eller skriva i.
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,099
Jag trodde vår spelgrupps kampanj på ca 12-14 år var något av ett unikum. Kul att höra att det finns fler långkörare.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Tillkännagivande.

Vlad Tepes Draculea har på egen begäran blivit permanent bannad från forumet. Han önskar skicka nedanstående hälsning som ett sista avsked.

Vlad Tepes Draculea said:
Vlad Tepes Draculea har lämnat forumet för att han inte delar de värderingar som finns på forumet eller det debattklimat som finns här. Vlad gick främst med i forumet för att finna nya spelare till sin spelgrupp, vilket inte heller har fungerat. Det synes för Vlad som att många forumiter känner varandra, då en betydande andel av forumiterna är hemmastadda i södra Sverige och särskilt i trakterna kring Göteborg och att de delar varandras åsikter om det mesta. Att få in en fot i en sådan miljö där alla är så rörande ense är mycket svårt om man som Vlad kommer från en miljö där man har helt andra värderingar. Några exempel: Vlad vill t.ex spela episk fantasy och på forumet finns det bara grisodlare. Vlad vill spela detektiväventyr i en form av prestationsrollspel och inte i friform. Forumiterna här är ointresserade av detta koncept. Vlad anser inte att orcher/tiraker skall vara en form av människor på en svartgrå skala. Vlad anser inte att orcher/tiraker skall vara matriarkaliska. Vlad anser att ondska finns i verkligheten och är för dödsstraff för seriemördare och barnamördare och har inte den nihilistiska människosynen och moralen som är förhärskande på forumet. Vidare har inte Vlad tid att sitta och övertyga folk på internet 24-7. Det tycks som att de mest dominerande forumiterna på forumet har enormt mycket tid att sitta och skriva på nätet. Vlad förfogar inte över en sådan enorm tid att kämpa mot väderkvarnar. Att gå i debatt mot en grupp människor som förfogar över en sådan stor fritid att de kan göra 10 eller fler inlägg på ett forum per dag är inte möjligt för de som inte har den tiden att förfoga över. Vlad anser vidare inte heller att internet är ett lämpligt sätt att föra debatter på, därför att debattreglerna är inte objektiva - och det är svårare att möta en motpart i en fråga på nätet, jämfört med verkligheten där man lättare kan visa bevis för sin tes. Debattreglerna är inte objektiva för att moderatorerna inte gärna modererar sina vänner som har samma åsikter som de själva. Slutligen har Vlad faktiskt (till slut) köpt och ögnat igenom EON IV. Vlad avskyr vad EON har blivit och föredrar EON II och III. Forumiterna här spelar antingen inte ens EON eller så föredrar de EON IV. Av alla dessa skäl lämnar Vlad forumet.

/Vlad

Hälsningar Cissi
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,556
Location
Umeå
Wow... det var väldigt mycket i det där avskedet som inte stämmer överens med min bild av forumet eller forumiterna. Men men.

Synd att vi inte fick veta mer om hans egna regler till Eon-kampanjen han kör. Jag var (och är) uppriktigt nyfiken.
 
Top