Presentation Hej jag är Andreas Ruu!

Ruu

Veteran
Joined
13 Jan 2018
Messages
15
Gammal rollspelsräv på 43 somrar som hållit på med rollspel hela livet. Det började med DoD men har sen dess doppat tårna i nästan alla rollspels genrer från Palladium till Little Fears. Nästan alltid har modifikationer av system och världar varit på agendan. Vi körde tex Call of Cthulhu-kampanjen - Beyond the Mountains of Madness med ett hemmabyggt system till Eclipse Phase, och nu senast har vi kört en 1700tals-kampanj till Kult Divinity Lost som utspelades i Venedig med massor av världsskapande händelser i Kults mythos.

Just nu spelar vår grupp Masks of Nyarlathotep och på sidan om det skriver jag ett eget rollspel som jag tänker köra en kickstarter på i Februari. Astro Inferno.
 

Ruu

Veteran
Joined
13 Jan 2018
Messages
15
Kul. Den kör jag också med en av mina spelgrupper. Fast det är inte vår huvudkampanj, så vi kör ett kapitel om året på vår årliga spelvecka. De har bara klarat av Peru och New York hittills.

Och välkommen, naturligtvis. :)
Tackar allihopa!

Vi kör varje vecka men har bara lyckats ta oss till London än efter.. 9 månader IRL. Vi kör ju Online och jag retar mig så enormt mycket på online "delayet" som blir när en SL ska säga något och en spelare börjar prata samtidigt och det blir tyst i fem sekunder för att sedan upprepas när båda tar ansats att prata igen. Känns som att hälften av vår speltid är påbörjade meningar och ansatser. Det var mycket bättre förr. :)
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,815
Varmt välkommen!!!
 
  • Like
Reactions: Ruu

HawkTear

Veteran
Joined
8 Oct 2021
Messages
24
Location
Borlänge
Gammal rollspelsräv på 43 somrar som hållit på med rollspel hela livet. Det började med DoD men har sen dess doppat tårna i nästan alla rollspels genrer från Palladium till Little Fears. Nästan alltid har modifikationer av system och världar varit på agendan. Vi körde tex Call of Cthulhu-kampanjen - Beyond the Mountains of Madness med ett hemmabyggt system till Eclipse Phase, och nu senast har vi kört en 1700tals-kampanj till Kult Divinity Lost som utspelades i Venedig med massor av världsskapande händelser i Kults mythos.

Just nu spelar vår grupp Masks of Nyarlathotep och på sidan om det skriver jag ett eget rollspel som jag tänker köra en kickstarter på i Februari. Astro Inferno.
Hej och Välkommen 😀
 
  • Like
Reactions: Ruu
Top