Presentation Hej, igen

Kungfetti

Veteran
Joined
14 Nov 2012
Messages
118
Location
Höganäs
Hej på er.

Jag har mest lurkat på forumet länge länge, men jag fick hjälp att uppdatera mitt användarnamn så ett hej är på sin plats. Under några år spelade jag mest bara rollspel i indierummet på Lincon men jag har sen några år tillbaka fått spela regelbundet på hemmaplan. Under pandemin bara digitalt, och det är ju inte riktigt samma sak, men det funkar väl som placebo.

Jag kollar mest på forumet för att läsa roliga spelrapporter och sno idéer till mina egna rollspelsalster som aldrig kommer att bli färdiga. Just nu gillar jag Kuf-trådarna mest :)
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,613
Location
Göteborg
Hej på er.

Jag har mest lurkat på forumet länge länge, men jag fick hjälp att uppdatera mitt användarnamn så ett hej är på sin plats. Under några år spelade jag mest bara rollspel i indierummet på Lincon men jag har sen några år tillbaka fått spela regelbundet på hemmaplan. Under pandemin bara digitalt, och det är ju inte riktigt samma sak, men det funkar väl som placebo.

Jag kollar mest på forumet för att läsa roliga spelrapporter och sno idéer till mina egna rollspelsalster som aldrig kommer att bli färdiga. Just nu gillar jag Kuf-trådarna mest :)
Hej och välkommen (tillbaka)! Vi är ju ett gäng från Indierummet som hänger här, som du säkert vet. Känner man igen dig? Är det kanske Jens som döljer sig bakom glasögonen?
 

Kungfetti

Veteran
Joined
14 Nov 2012
Messages
118
Location
Höganäs
Hej och välkommen (tillbaka)! Vi är ju ett gäng från Indierummet som hänger här, som du säkert vet. Känner man igen dig? Är det kanske Jens som döljer sig bakom glasögonen?
Haha, visst är det det :)

Drabbades av nostalgi när jag insåg att det inte var Lincon i helgen :-(
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,613
Location
Göteborg
Haha, visst är det det :)

Drabbades av nostalgi när jag insåg att det inte var Lincon i helgen :-(
Du skulle ha tittat in tidigare! Vi hade ju onlinekonvent på HemCon-servern. Du borde också (om du vill) lira spelledarlös friform med oss i Hantverksklubben varannan lördag klockan 19.
 

Kungfetti

Veteran
Joined
14 Nov 2012
Messages
118
Location
Höganäs
Ah, det är det där med varannan lördag. Helger är generellt avsatta för familjehäng. Det är också svårt att motivera sig att boka in tid för att hänga framför datorn en kväll när det är vad man gör mest hela tiden under pandemin. Min subjektiva upplevelse är att skillnaden på vad man gör vid datorn har minskat. Allt känns tråkigare, både jobb och lek, via skärm. Det väger liksom inte upp att man nu har många fler möjligheter att delta i saker som annars hade varit geografiskt omöjliga.

Men man ska aldrig säga aldrig ;-)
 
Top