Presentation Hej hej

Gerkub

Gelékub
Joined
8 Mar 2021
Messages
1,292
Hej! Jag är hyfsat ny på rollspel, nåt år eller två, men har trillat ner i hålet rejält. Kul att vara här! Forum som det här och andra gemensamma diskussionsplattformar som Discord har varit fantastiska i att få lära sig nya saker, få inspiration och komma i kontakt med likasinnade.

Jag tycker att man ska visa sin uppskattning till sånt man gillar, så här kommer en liten lista med sånt som har varit viktiga för mig i att spela och spelleda:

Poddar
Redmoon Roleplaying - att lyssna på The Black Madonna-kampanjen för Kult: Divinity Lost var bägaren som fick det att rinna över för mig att börja spela.
Rollspelsklubben - som helt ny var det befriande att få höra folk spela med fokus på trams och larv.
Podcon - Tatters of the king och Cyrus Epiphany-säsongerna! Det behövs en Cyrus' Epiphany-bok snart.
Vi Spelar Rollspel - har givit mig mycket skoj.

Spel och spelskapare
Kult: Divinity Lost
Whitehack 2e av Christian Mehrstam - bland det första jag spelade, fantastisk introduktion till hobbyn! Jag har fortfarande Suldokar's Wake & Oktoberlandet på "att spela"-listan!
Fria Ligan - Mutant: år noll, Väsen, Ur Varselklotet, etc. Särskilt spel och äventyr skrivna av Nils Hintze har varit inflytelserika för mig.
Lovecraftesque - en väg in historieberättarspel-träsket.
Mörk Borg - även Barkhäxa och Ut mot skären. Pelle Nilssons nedkokta, fantasieggande texter inspirerar mig till att börja skriva själv.
Patrick Stuart
Gunilla Jonsson & Michael Petersén
Anders Fager
Håller även på att bli förtrollad av Burning Wheel som jag inte hunnit spela än men som verkar superspännande.
 
Last edited:

Fiktionslek

Suldokar's Wake Whitehack Oktoberlandet
Joined
23 Aug 2006
Messages
1,422
Whitehack 2e av Christian Mehrstam - bland det första jag spelade, fantastisk introduktion till hobbyn! Jag har fortfarande Suldokar's Wake & Oktoberlandet på "att spela"-listan!
Detta var väldigt roligt att höra! Då och då trillar det in någon som berättar att de haft Whitehack som sitt förstaspel eller det spel som krokade dem på hobbyn, och det är liksom extra magi i det för en independent-makares öron!

Tack och välkommen!

Hälsar

Christian
 
Top