Nekromanti Hej hej!

lilonjo

Veteran
Joined
28 Sep 2016
Messages
73
Hej!

Jag heter micke och jag är en sjöman boendes i Holland och jag har haft ett långt uppehåll från rollspel. (Känns som en presentation på ett AA-möte haha)
Nu har jag dock åter funnit vägen hem och börjat intressera mig på allvar igen.

Min rollspelskarriär började med en stor fascination och nyfikenhet på min storebrors gamla Mutant och Mutant 2. Vilket också blev min inkörsport. Senare spelade jag en hel del DoD från 1991 vilket är det spel jag i särklass har spelat mest. Spelade också en hel del Mutant 2089 med tillhörande moduler och expansioner. Jag har även experimenterat lite med Chronopia, Mutant Chronicles, Neotech och Wastelands. Mot slutet blev det även en del World of Darkness (främst Vampire).

Jag har nog mest varit spelare men har även varit SL i uppskattade kampanjer och äventyr i Kult, Mutant 2 och Mutant RYMD.

Innan jag hade mitt långa uppehåll från spel så var jag väldigt intresserad av att "utvidga spelupplevelsen" och försöka göra något nytt för min spelgrupp. Jag ville bjuda på oväntade och djupa upplevelser men jag han bara precis börja innan jag lade ner tärningarna, formulären och pennan.
Jag tänker dock ständigt på olika scenarion och my head is still in the game.

Nu hoppas jag spela lite Mutant: år noll och lite retrospelande av gammalt DoD-material.

Kul att vara här!
 

Wasabi

Veteran
Joined
22 Oct 2016
Messages
80
Hej Micke,

Varmt välkommen tillbaka till rollspelsvärlden :)
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,674
Location
Eslöv
Välkommen.

Ge oss en krönika på år noll, alla mina favoritkrönikor tillhör år noll!
 

lilonjo

Veteran
Joined
28 Sep 2016
Messages
73
Tack för det varma välkomnandet!
Jag får återkomma med en krönika från år noll! Vi håller på att planera inför spelträff i sommar... det blir få speltillfällen när gruppen är spridd över Europa!
 
Top