Presentation Hej. Fredrik här.

fpahlen

Veteran
Jag spelade Drakar och Demoner och Mutant för snart 40(!) år sedan. Jag saknar den tiden när man spelade långt in på småtimmarna hela helgen.

Mitt sätt att lösa min längtan är att jag försöker bygga ett old-school rollspel online så man kan spela ett par minuter här och där. Jag söker alltid folk som vill testa spelet så när det nån som är intresserad så kan ni höra av er här på forumet.

Hej och välkommen! Berätta gärna om systemet, tror vi är många som lockas av tanken att kunna spela i kortare spurter!

Tackar.
Det är ett solospel (just nu iaf) där en AI är spelledare. Det är textbaserat med några illustrationer. Jag har fokuserat på att få NPC att bli verkliga personer med personlighet, egen agenda och framförallt ett minne så de kommer ihåg hur spelaren behandlade dem och kan reagera på det.

Det finns inga XP utan spelarkaraktären lär sig av sina misstag.
Rollspelsvärlden är fantasy med magi, rejält med politiska intriger. Tänk GoT med alver och dvärgar.

Tror du det är ok att posta det här i nån tråd på forumet eller kommer jag bli kickbannad om jag pratar om online AI RPG?

Tackar.
Det är ett solospel (just nu iaf) där en AI är spelledare. Det är textbaserat med några illustrationer. Jag har fokuserat på att få NPC att bli verkliga personer med personlighet, egen agenda och framförallt ett minne så de kommer ihåg hur spelaren behandlade dem och kan reagera på det.

Det finns inga XP utan spelarkaraktären lär sig av sina misstag.
Rollspelsvärlden är fantasy med magi, rejält med politiska intriger. Tänk GoT med alver och dvärgar.

Tror du det är ok att posta det här i nån tråd på forumet eller kommer jag bli kickbannad om jag pratar om online AI RPG?
Subforumet "Rollspelsmakande" finns för just sånt! En varningens ord: trådar om AI blir snabbt infekterade, många med starka känslor kring ämnet (jag själv är skyldig till högljudd AI-skepticism, men lovar att inte klampa in med sur attityd i din tråd!).

Last edited:
Back