Nekromanti Hej från Västerbotten

Nils of Light

Veteran
Joined
20 Apr 2014
Messages
24
Hej alla!

Jag är en glad, norrländsk joppe som började spela rollspel för bara ett antal månader sedan, men jag har varit intresserad av fantasy, science fiction och skräck i hela mitt liv så det är något som alltid har legat i "sfären" om man säger så. Jag hade säkert börjat tidigare om jag hade träffat någon grupp att spela med. Under min korta karriär har jag hunnit lira AD&D 2 ed och Svärd och Svartkonst plus lite Coriolis. Jag har även tidigare lirat nåt skumt, finskt zombierollspel som jag minns var hysteriskt roligt.

Jag slår upp tältet på detta forum för att få diskutera med kunnigt och trevligt folk!
 
Joined
1 Feb 2013
Messages
859
Location
Norrbotten
Hej och välkommen.
Är själv rätt ny här men den lilla tid jag tillbringat här har varit possitiv. verkar vara ett bra och trevligt ställe. med trevliga människor
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,921
Location
Nordnordost
Nils of Light;n14207 said:
Jag har även tidigare lirat nåt skumt, finskt zombierollspel som jag minns var hysteriskt roligt.
Spelet är med största sannolikhet Zombie Cinema av Eero Tuovinen, världens bästa finska zombiefilmsrollspel.

Välkommen till forumet!
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,731
Visst är det Zombie Cinema! Jag tog med det till en spelkväll vi hade med bibliotekariestudenterna i Umeå. Kul att du finns här nu, Nils!
 
Joined
1 Feb 2013
Messages
859
Location
Norrbotten
På tal om Zombie spel har jaf spelat ett lagom mysko zombie rollspel en polare knåpade ihop själv. med regler baserade på choronopia men lite modifierade. Upspelade sig i sverige i Nattåkra, en mindre stad i mellansverige. i alla fall började det där med vårat vardagliga liv när zombie apokalypsen inträffade.
reglerna var bristfälliga och förenklade väldigt mycket. men vi hade kul som fan i alla fall
 

Nils of Light

Veteran
Joined
20 Apr 2014
Messages
24
Zombie Cinema var det ja! Jo, det var riktigt kul, Anders! Någon gång kanske jag åter får chansen att rollspela en alkoholiserad, pervers präst med posttraumatisk stress från Vietnamkriget.
 
Top