Presentation Hej från Queen Cat!

QueenCattis

Veteran
Dags att presentera sig då!
Catarina heter jag, har rollspelat sen jag var 14 (back in 1994). Det började med Drakar & Demoner 91 men har spelat allt möjligt sedan dess.
Jag föredrar spel där jag kan förloras in i karaktärens känsloliv och glömma att det bara är ett spel. Att döda monster och loota magiska vapen gör inte så mycket för mig. När minst två spelare runt bordet gråter riktiga tårar - DÅ spelar vi! (karaktärstårar såklart, vi ska inte mobba spelare)

Jag har skådespelabakgrund och försöker ta med mig vad jag lärt mig där för att förgylla mitt spelande med Stanislavski-motiverade karaktärer för maximel immersion. Det vill sig, flera tårar i mitt fall.

Jag lajvar Vampire och ska snart även börja lajva Shadowrun!
Här är en bild på mig och min vän Dallas som vampyrer (jag är till vänster)

vamp.jpeg

Jag är med i en Actual Play podd som heter Rollspel Bortom Gränserna! - driven av 4 kvinnor och en transman. Vi försöker uppnå mer av en radioteaterkänsla än vid-bordet-känsla. Lyssna gärna och ge lite feedback, vi satsar mest på kortare äventyr med eventuella uppföljare, i stället för långa kampanjer.
Vi finns som vanligt där poddar finns, på Spotify och numera även på Youtube
Här är vår logga!
compactE7.png

Så..
Hej allihopa!!

Kul med Shadowrun lajv, såg något om det på FB från nån lajvpolare, hoppas det blir bra är en väldigt cool estetik
Jag kommer köra en ganska jordnära tragisk karaktär. Mänsklig street doc hood runner. Lite rostiga cyber augments från gamla skador, som en lucka vid nyckelbenet för att rensa cyborglungor.

Back