Nekromanti Hej från mig till er.

Status
Not open for further replies.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Silversixx, det där inlägget gav dig direkt en veckas avstängning för personangrepp.

Uppdatering: Nä, förresten.

Eftersom det enda inlägg du skrivit på snart fem år var en medveten provokation (och jag dessutom har ditt eget ord på att så är fallet) som avslutades med ett personangrepp så stänger jag av dig permanent.

Jag har mycket lite till övers för den som medvetet hackar på andra och/eller gör mitt och mina moderatorers jobb onödigt svårare.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,562
Jag var borta från hobbyn i några år och när jag kom tillbaka pratade alla om OSR, samberättande med mera som om det vore de mest självklara sakerna i världen och jag minns hur akterseglad jag kände mig. Att kliva in här efter 25 års frånvaro måste vara mycket, mycket svårare. Så, du får försöka finna dig till rätta och hänga kvar här eller hitta ett annat forum att diskutera på. Det är helt valfritt. :)
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,617
Location
Uppsala
skaraborgarn;n323105 said:
Vill man hålla på med politik eller deltaga i samhällsdebatten så är det väl bättre att engagera sig i partier?
Om du inte vill ta/ha den debatten, ignorera den. Det är faktiskt det enklaste som finns. Men rollspelen—och detta forumet—gör ingenting annat än att reflektera samhället i stort.

Att en person vill ha bättre representation eller vad som helst kommer inte påverka den hobby du utövar överhuvudtaget, faktiskt. De gamla spelen finns kvar och väldigt många spelar dem än idag. Det är också en del av hobbyn.

skaraborgarn;n323105 said:
Rollspel var för mig en rolig hobby inte ett sätt att få ut värdegrundspolitik.
Kan med ganska stor säkerhet påstå att det är exakt vad den är idag också. När min spelgrupp träffas och spelar spel så spelar vi spel. Att många däremot önskar sig en diskussion om hur spelen och hobbyn kan utvecklas är väl trots allt deras ensak?

Kort sagt: för mig är, var, och förblir rollspelen en rolig hobby. Att samhällets värderingar förändras är inget nytt överhuvudtaget. Annars hade vi fortfarande åderlåtit folk, bränt häxor på bål, och det hade varit förbjudet att utöva judendom annat än i Norrköping...
 

skaraborgarn

Warrior
Joined
15 May 2019
Messages
386
Rymdhamster;n323147 said:
Mycket har hänt de senaste tjugofem åren. Insikter har gjorts, lärdomar dragits.

Det finns mycket att arbeta in...
Jag förstår. Du anser att eftersom SD är tredje största partiet så ska spelen och diskussionerna anpassas till dem. Högern har vind i seglen och spelen ska tolka deras ideal. Den liberal vinden har försvunnit, nu blåser det åt andra hållet. En vind jag ser som något problematiskt.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,916
Location
Ludvika
skaraborgarn;n323185 said:
Du anser att eftersom SD är tredje största partiet så ska spelen och diskussionerna anpassas till dem. Högern har vind i seglen och spelen ska tolka deras ideal.
Nu projicerar du bara.

jag pratar om insikt som har uppstått i hur mycket våra nöjen speglar vilka vi är, och påverkar de omkring oss. Och den mognad som vuxit fram i att vi behöver ta vårt ansvar även där.

Du har missat mycket.
 
Joined
9 Aug 2009
Messages
849
Location
Västerås
Rymdhamster;n323189 said:
Nu projicerar du bara.

jag pratar om insikt som har uppstått i hur mycket våra nöjen speglar vilka vi är, och påverkar de omkring oss. Och den mognad som vuxit fram i att vi behöver ta vårt ansvar även där.

Du har missat mycket.
Vad är det för ansvar vi ska ta menar du? Gubb-CP:n som jag, Skaraborgarn och alla andra som gillade rollspel på 80-talet? Och vad exakt är det han har missat enligt dig? Rör det speltekniska lösningar eller rör det politiserandet av rollspel? Vad är det för insikt och mognad du har jämfört med Skaraborgarn? Jag har fått intrycket av att han är äldre än vad du är, var med under guldåldern och har en hel del livserfarenhet.
 
Status
Not open for further replies.
Top