Nekromanti Hej från "Mansson"!

Mansson

Veteran
Joined
20 Sep 2015
Messages
12
Drakar och Demoner fick mig att börja teckna på allvar i tioårs åldern.
Efter några år av aktivt sökande efter en grupp att spela med gav jag upp, lade mina hemmasnickrade äventyr med fina illustrationer på hyllan och livet gick åt ett annat håll (dataspel).
Tiden gick (typ 30 år!) men för ca ett år sedan blev jag kontaktad av en Jimmy Ringkvist som kom och hälsade på på mitt jobb. Vilken kille! Hade jag inte haft en riktigt bra dag den dagen så hade jag nog backat undan och ursäktat mig. :wink: Han hade en mun som gick i ett, idéer på idéer, visioner och fantasier allt blandat med ett snusigt pojkaktigt leende och plirande ögon på det! Ja, en riktig historieberättare, en spelledare!
Jimmy och hans vän Patrik sökte en illustratör för ett projekt som deras kollektiv (på två man!) snidade på och jag nappade. Det var det bästa jag gjort. Den gamla Magnus (tioåringen) har vaknat till liv!
Jag har ännu inte fått möjligheten att sätta mig ner och spela rollspel, men dagen närmar sig, jag ska bara rita liiiite till!
Ser fram emot att bli en del av det jag älskade som ung, igen.
Härliga tider, rollspelstider! :)
 

Mansson

Veteran
Joined
20 Sep 2015
Messages
12
.113;n185388 said:
Så när får vi ta del av fina hemmasnickrade äventyr då? :)
Hehe tack .113! Vi får se om jag får tid över till det "hemmasnickrade" äventyren, men jag har en idé till en liten spännande serie i några delar som guppar omkring där inne!
First things first, eller hur man nu uttrycker sig. :)
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,155
Härligt med fler återvändare :) Jag var borta från hobbyn i drygt 20 år innan Symbaroum lockade in mig igen.
 
Top