Nekromanti Hej Bullen.

Green Dark

Veteran
Joined
28 Jul 2000
Messages
28
Location
Kallhäll ,Järfälla, Stockholm, Sverige
Är det bara jag som tycker att det är tråkigt att dö utan att kunna göra nåt? Då menar jag att bli skjuten av en sniper (Neotech, ja) eller bli dödad av ett par Kiriya efter att ha blivit nedslagen bakifrån. Borde inte SL göra nåt åt saken? I N2 blev jag iaf återupplivad, dock utan minne så nu jobbar jag åt mina fd fiender. Svårt men kul.

Det är inte jag som har skrivit filmen som är med i äventyret. Jag lovar. Eller jo förresten, det är det...

Typ, sär, ni vet.
 

bullen

Veteran
Joined
25 Oct 2000
Messages
152
Location
kaninland
hej (du menade säkert inte mig men!)
jag tycker Sl borde ge alla en rättvis chans att komma ur knipan annars blir det otroligt drygt
 

Largoi

Warrior
Joined
24 Jun 2000
Messages
395
Location
Gråbo
Nästan precis samma sak hände mig och min absolut tuffast "gubbe". En i gruppen skulle överaska motståndarna och hoppade ut... dum idé när han var en trukh på 230 cm och taket var kanske 180 cm högt... det hela slutade med att min gubbe dog (och den enda offensiva färdigheten han hade var kniv och i den hade han 7...) och en annan rollperson dog också (fast han fick lite skylla sig själv.)
Då var jag sur för jag hade ALDRIG en chans att göra något för att rädda livet på min gubbe och jag var faktist riktigt sur på min SL för det för det var inte rättvist.

Jag är nog gud iallafall, när man tänker efter...
 

Kullendorff

Warrior
Joined
27 Aug 2000
Messages
250
Location
Halmstad
Ha ..

Bah!

Försätter sig spelarna i en sådan situation så får dom glatt bita i det sura äpplet. Att man som SL skulle vara snäll och frångå SLP´s normala reaktionsmönster bara för att bara för att spelarna inte vill dö med sina karatärer är för mig totalt främmande. Visst det kan vara lite hårt (i början av min mastodont kampanj så dog 1-2 RP´s per spelmöte) men spelarna lär sig och de lär sig även att reagera mer mänskligt och "riktigt", de lär sig uppträda försiktigare occh inte kasta sig in i dumheter bara därför att det är tufft etc.

Lyckas till exempel den drillade lönnmördaren smyga sig på en sovande RP och han inte upptäcker honom så dör han - punkt slut.


MvH
Kullendorff
*hård men rättvis SL*
 

Vincentus

Veteran
Joined
25 Nov 2000
Messages
56
Location
Bålsta
En SL ska alldrig döda rollpersoner åt höger och vänster, bara när en spelare förtjänar det... Om rollpersonerna dör hela tiden är äventyretobalanserat, och då är det inte kul att spela. Tycker jag. /images/icons/smile.gif

"Amän hörru, faktiskt!"
 
Top