Nekromanti Hej alla

Phammerman

Veteran
Joined
6 Jan 2017
Messages
5
Hej

Jag hittade precis in här på forumet och jag är en total nybörjare vad gäller rollspel. Men jag har alltid varit sugen att prova på rollspel men det har aldrig blivit av pga vänner ointresse ,andra intressen osv. Nu på något äldre dagar så har nyfikenheten väckts igen då jag inte tycker brädspel och ett och annat RPG på datorn räcker till i fråga om inlevelse och känsla.

Min förhoppning är att lyckas få med mig några vänner på detta upptåg men det får vi se om det fungerar annars kanske det är möjligt att spela över nätet på något sätt med några av er med lite mer erfarenhet måhända.

Vad för spel jag tänkte rikta in mig på återstår att se men hjältarnas tid kanske kan vara något för en nybörjare?

Med vänlig hälsning, Peter
 

Makaron

Veteran
Joined
6 Sep 2016
Messages
145
Välkommen.

Hjältarnas Tid är specifikt gjort för att vara väldigt nybörjarvänligt, och lyckas rätt så bra med det utan att för den skull vara ett spel som man sen ställer undan när man inte längre anser sig vara nybörjare.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,954
Location
Nordnordost
Välkommen till forumet!

(Och om du säger var du bor så kanske någon kan hjälpa dig att hitta en förening eller liknande, om det nu inte går att övertyga polarna.)
 

Phammerman

Veteran
Joined
6 Jan 2017
Messages
5
Tack tack. Västervik huserar jag i och jag tror brädspelsföreningen hör har några som spelar rollspel också så jag tänkte höra mig för där också.
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,192
Välkommen till forumet! Passa på att kolla i trådarna Evenemang- och kontaktforumet om nån i trakten är spelsugen - eller starta en tråd själv!
 
Top