Nekromanti hehe fällor!!

Lanvill

Veteran
Joined
9 Dec 2001
Messages
23
Location
Skåne / Arlöv
Enklast är väl att ta någon gammal scout elelr vildmarksbok, där står massor av roliga fällor.../images/icons/thinks.gif
 

Ryng Silverkorp

Veteran
Joined
31 Jul 2001
Messages
137
Location
Eskilstuna
Fällor

Det var en hel del roliga fällor (kanske inte för de rollpersoner som hamnar i dom), men rätt sjuka. Läste igenom ett par av dom.

Nytt bidrag; spikfälla
En dvärgisk uppfinning för att sinka motståndare. Fällan är konstruerad med en klurig fjädermekanism som skickar upp spikarna i foten på den som trampar på fällan. En trampplatta utlöser fällans mekanism när ett objekt (fot eller dyl) trycker ner trampplattan med tillräcklig kraft (tyngd). Den kraft (tyngd) som skall utlösa fällan kan justeras. Vidare finns flera varianter av fällan, allt från en liten smidig, medtagbar spikfälla, till såna som byggs in i gångar och andra utrymmen.

MVH

Ryng
 

Chrono_UBBT

Veteran
Joined
13 Feb 2001
Messages
114
Location
Mars (tänker flytta till Pluto)
Det finns ju en massa gamla klassiker som spikmattor med
2cm långa spik som ligger under några oskyldiga löv eller en fallgrop som är 7 meter djup.
Något roligare kan jag inte bidra med för tillfället tyvärr
 

mr colt

Veteran
Joined
27 Jun 2001
Messages
144
Location
uppsala\sverige
Re: hehe fällor!!till krille

jag har ett problem det blir helt ****** om jag kopierar in i ett word dokument så kan du göra om de till pdf.. snälla!!
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: hehe fällor!!till krille

"jag har ett problem det blir helt ****** om jag kopierar in i ett word dokument så kan du göra om de till pdf.. snälla!!"

Nej. Fäll-tävlan är ett "work in progress", så att säga, och det blir ohanterligt att underhålla det som PDF.
 
Top