Nekromanti Heavy Gear?

Krellh

Warrior
Joined
16 May 2000
Messages
363
Location
Tollered, Västra Götaland
Tänkte passa på och kolla om det är någon mer än lilla jag här i vårt avlånga land som upptäckt vilket myspys rollspel Heavy Gear är. Eller är jag helt ensam om denna epifani?

Vad anser ni förresten om spelet så där i största allmänhet?

/Tobbelobbe
 

Magnum_UBBT

Warrior
Joined
21 Dec 2000
Messages
258
Location
Norrköping (Jämte i hjärtat)
Heavy Gear.... Har köpt de flesta böckerna (har ungefär fem-sex...tror jag) men har aldrig spelat.
Därimot så använder v (jag plus ett antal till) i bla Heavy Gear som insperation till ett rollspel som är under konstruktion. Det finns många bra ideer som man kan omvandla och mixtra med.
Men jag tvivlar inte på att det är kul att smurfa omkring i en grissly och sprida bly med en heavy assult rifle.

-Magnum
When the going gets tough, the tough goes shopping.
WE NEAD BIGGER GUNS!
 

Krellh

Warrior
Joined
16 May 2000
Messages
363
Location
Tollered, Västra Götaland
Jag har försökt som en liten galen kanin att få tag på nån vnligt inställd själ som kan sälja lite begnagade Heavy Gear-böcker till mig, men det har tyvärr inte gått nåt vidare. Jag börjar bli lätt desperat - måste ha tag på mer böcker!!! Spelet har ju en så bra utformad historia...på det hela taget ett mycket mysigt spel.
Iofs, när vi sedan spelar det kommer jag nog att tona ner hela Gear-biten rätt ordentligt, och istället koncentrera mig mer på att låta spelarna utforska Terra Nova och se hur en hel värld allt eftersom dras in i krig. Däremot kommer jag att släppa loss min fascination för Gears helt okontrollerat när vi spelar figurspelet :)

/Tobbelobbe
 

thark

Hero
Joined
16 Feb 2001
Messages
1,023
Location
Linköping
En polare är påväg att starta en HG-kampanj hemma, som borde komma ihåg nästa vecka. Iofs kommer inte den vanliga HG-kampanjvärlden att användas så jag vet inte hur relevant det är. :)

Mer information finns, eller kommer att finnas, på http://heavygear.dhs.org
 
Top