Nekromanti Heavé?

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Draken på framsidan av EON-boken har inga vingar, är det en vinglös Heavé? Någon sorts missfoster? Eller är det något helt annat än en drake?

Draken på framsidan av Alver: Förbannelsens bok har framben, det har inte Heavédrakar enligt beskrivningen på sidan 40... så vad är detta för något kreatur? På sidan 40, om "Dumdraken", har draken också framben...

Är Heavédrakarna för dumma för att spruta eld, eller kan de helt enkelt inte? Enligt vad jag kommer ihåg (har läst det någonstans) är drakarna magikunniga och det kanske är anledningen till att de korkade drakarna inte kan spruta eld - de kan inte väva en effekt...

Det kommer väl med stats på alla drakar (som i Monster & Varelser ungefär, attribut och sådant) i Drak-modulen? /images/icons/wink.gif

// P|uT0NiUm
 

Varg

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
79
Location
Arvika
Annars skulle det väl kunna vara en horndrake kanske???

Med en Raun på kanske???

/Varg
 

Eldsalamander

Veteran
Joined
26 May 2000
Messages
15
Location
Orsa
Jag tycker inte du ska klandra Kieth Parkinson han gör extremt snygga bilder som passar utmärkt till Eon.
Jonas/Gillar Kieth Parkinson
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Re: Heavé? (jo men...)

Ah jasså... *spanks himself for his stupidity*

Men bilden på sida 40 då? Är det framtassar jag skymtar...?

// P|uT0NiUm
 

Wolfes

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
36
Location
Luleå
Re: Heavé? Fråga

Jo en fråga eftersom Heavé inte har några framben.
Ska man strunta i framben när man slår på gripens träfftabell eller?

/Wolfes
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Slutledningsförmågan bara flödar (nt)

No Text /images/icons/tongue.gif

[color:green]/images/icons/blush.gifP/images/icons/cool.gif|/images/icons/crazy.gifu/images/icons/frown.gifT/images/icons/laugh.gif0/images/icons/mad.gifN/images/icons/shocked.gifi/images/icons/smile.gifU/images/icons/tongue.gifm/images/icons/wink.gif</font color=green>
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Re: Heavé? Fråga

Varför tjorva till det?

[color:green]// P|uT0NiUm</font color=green> /images/icons/cool.gif
 

lice

Veteran
Joined
21 May 2000
Messages
19
Min kompis undrar vad en Heavé drake äter??

Defy physical laws /LiQuiD Ice\
 

Primas Antonio

Veteran
Joined
23 May 2000
Messages
182
Location
Göteborg
Nej, men visst är det fascinerande hur "rätt" det skulle kunnat vara? Ta till exempel Raunlänningen på sin Horndrake på grundreglernas framsida, jättespindeln på Monster&Varelser eller varför inte Khazimbergens fot på Asharien&Soldarn.

Nej, jag kan inte hålla med dig. Betänk att det är Neogames som valt bilder och skrivit modulerna, alltså borde de vara passande (Även om Neogames visat sin dåliga smak då de använder John Hellerviks urusla illustrationer).

- Antonio
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: Heavé? Fråga

*fniss* Vilken dunderbom... Men vore det inte ännu bättre att faktiskt konstruera en rättvis träfftabell för liknande varelser. Kanske inte officiellt men var och en för sig själv. Bra mycket bättre än att ta bort delar av en tabell eftersom det heller inte blir rättvist....

Lady Silver Wolf
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Re: Heavé? Fråga

Chansen finns ju att en sådan kommer med i drak-modulen... /images/icons/tongue.gif

[color:green]// P|uT0NiUm</font color=green> /images/icons/cool.gif
 
Top