Nekromanti Hearts of iron 3 - Tutorial

yokowermland

Warrior
Joined
27 Dec 2003
Messages
238
Location
Wermland
Hittade den här (HoI3 - tutorial) skit bra tutorial på youtube för någon dag sedan. Om du köpt och som jag velat spela HoI3 men är lite för trög för att komma igång så är den klockren. Inlärningskurvan har känts som mt Everest men nu kanske mer som en hajk på Kebnekaise.

Check it out.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Mitt problem med HoI3 är att fanskapet vägrar låta sig köras i fönster utan kräver hela skärmen för mig, trots att jag vart inne och meckat med windowed mode. Så det blir aldrig spelat, för jag order inte med helskärmsspel, det är så 1994.


Storuggla, annars är det bara att bygga kustfort
 

yokowermland

Warrior
Joined
27 Dec 2003
Messages
238
Location
Wermland
Ok det skulle faktiskt vara ganska skönt att kunna köra det i litet fönster och ha tid att göra annat. Låtsas jobba exempelvis. Funkar det inte alls eller är det bara din dator som på något magiskt vis bara jävlas med dig?

Ska bli mycket kustfort i morgon det lovar jag. Festung Finland!
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Annat än fönsterfanskapet fungerar det bra.


Storuggla, annat än total kollaps av frontlinjer då
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Storuggla said:
Mitt problem med HoI3 är att fanskapet vägrar låta sig köras i fönster utan kräver hela skärmen för mig, trots att jag vart inne och meckat med windowed mode. Så det blir aldrig spelat, för jag order inte med helskärmsspel, det är så 1994.
Jag tänkte »va - fönderläge brukar ju funka skitbra«. Det var så länge sedan jag hängde på Paradox forum att standardproblemet tog lite tid på sig att pluppa upp i skallen.

Du kör Windows Vista, 7 eller 8.

De är nämligen så luriga att de inte kör programmen från program-mappen. De skapar en gömd säkerhetskopia och kör därifrån. Därför, när du går in och ändrar i filerna i program-mappen händer ingenting. De används inte.

Kopiera ut spelet från progam-mappen, lägg filerna i mapp på skrivbordet eller var du nu vill ha dom. Ändra till fönsterläge. Skapa en genväg till .exe-filen.

Tadaa!
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Det där är ju helt generalknas, hemliga säkerhetskopior som den kör ifrån? Men ja, jag gjorde som du föreslog och nu fungerar det faktiskt, i ett fönster här. Tack för tipset, och fan ta dig för att du just dödade all min lediga tid :gremwink:


Storuggla, vilket bär först
 
Top