Nekromanti He He Didi och Björn inte ensamma...

DiCif3r

Veteran
Joined
1 Feb 2002
Messages
113
Location
Stockholm - Hägersten
Skrattar så jag gråter...

Jag kan inte hålla mig men vafan, dessa personer är ju fenomenala *Garv*
Bäst gillade jag:

"I själva verket påvisar flera rättsfall under senare år klara samband mellan intensivt rollspelande och kriminella handlingar."

*skrattar* Det krossade den illusionen om att rollspelare är mammas pojkar som sitter hemma hela helgen, har glasögon och i allmänhet ser ut som datanördar *hehe* Nä, nu är vi gryma och kalkylerande mördare och bankrånare

"Kamratmordet i Bjuv, mordet i Hammarbyhamnen och mineringen av en buss i Umeå, för att ta några exempel, är samtliga brott, där influenser från rollspel eller live funnits i bakgrunden"

som utför terror dåd och vill skapa koas, vår närmaste man i filmvärlden verkar juh vara Hannibal Lector (min mentor helt klart).
Spelledarna beskrivs såhär

"Rollspelen leds normalt av personer som är yrkesverksamma som psykologer, psykiatriker eller specialpedagoger. Dessa har ett yrkesetiskt ansvar för deltagarnas såväl psykiska som fysiska hälsa. I hobbyrollspelen omsätts samma metod av ungdomar själva som inte har motsvarande kompetens."

låter inte alla spelledare som Hannibal wannabes?
Visste inte att min mors kurser i affärsjuridik och förhandlingsteknik ledsagades av en psykolog, jag trodde alltid att det var av andra förhandlare och jurister som var duktiga på det som de föreläste, men det måste juh vara psykologer iom att de har rollspel i sina seminarier...
Men tack Bengt /images/icons/hairy.gif och Birthe /images/icons/oink.gif som klarlagt detta..

*ROTFLMAOSTC*
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,984
Location
Linköping
Re: Skrattar så jag gråter...

Tror det har varit uppe här på forumet tidigare... jag har iaf läst det tidigare.
Är bara ännu ett exempel på vuxna som inte vet vad rollspel är, inte vill ta reda på det och absolut ska kritisera det. Undrar hur många rollspelare de båda har pratat med. Har en viss känsla av att jag skulle göra dom besvikna eftersom jag inte begått en endaste ordentlig kriminell handling (cyklat mot rött ljus kanske/images/icons/laugh.gif).
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,548
Location
Helsingborg
Re: Skrattar så jag gråter...

Känner igen de gamla argumenten från folk som till viss (stor) del missförstått rollspel... En efterdyning på rollspelshetsjakten, som antagligen hamnade i papperskorgen..

/[color:448800]Han</font color=448800> som har ett visst förtroende för sina politikerna
 

Lord Samuel

Warrior
Joined
8 Jan 2001
Messages
261
Location
Linköping
Re: Skrattar så jag gråter...

Så säger han.... men vem vet vad som pågår när ingen ser?? Slår vad om att du dödat sådär en 30, 40 pers redan. Jag menar, du har ju spelat rollspel, så då måste du vara brutal mördare?? Eller??
 

Lord Samuel

Warrior
Joined
8 Jan 2001
Messages
261
Location
Linköping
Re: Skrattar så jag gråter...

Jo, sådant där lär man sig i drakar och demoner ser du. Där cyklar vi alltid mot rött ljus, i alla fall i min spelgrupp...???
 

DragonLord

Warrior
Joined
30 Dec 2001
Messages
340
Location
Malmö/Gifu
Om man ska tro på vad de säger så har vi 150 000-200 000 psykotiska mördare ute i samhället...för att inte tala om alla som sett Terminator.../images/icons/shocked.gif...eller de som läst Sagan om Ringen.../images/icons/spook.gif...

//DragonLord
 

Ghorgareth

Warrior
Joined
9 Jan 2002
Messages
223
Location
Småland
Jag tycker att det är tråkigt när sådana människor arbetar för att förstöra en så kul och sällskaplig hobby som rollspel faktiskt är. Det är en gemenskaphets grej, eller hur?
 

Muggas

Hero
Joined
16 Nov 2001
Messages
1,015
Location
Stockholm
Att göra sådana kopplingar är livsfarligt....Ska man dra in bidrag till SVEROK i väntan på utredning, kan jag tänka mig flera andra bidrag (exempelvis till alla verksamheter som har med film att göra) som ska dras in. Utred hela mediesamhällets existensberättigande, vet ja...Allt som har med rekreation att göra kan ju leda till mord och våldsdåd...Förbjud krigsleksaker!!!!! Ingen har ju så stor inlevelseförmåga som barn...

Allt är vad man gör det till, psykopater finner man överalllt, i alla sammanhang...

M
 
Top