Havsresor i Trakorien

guldfink

Hero
Joined
6 Feb 2011
Messages
1,031
Jag tycker det ser utmärkt och mycket proffsigt ut! Det är ju också skillnad att skriva något till sitt eget spelledande och spelgrupp, där man vet precis hur man vill använda det, och att skriva något för allmän publik, där man bör se till att det är användbart för alla :)

Intressant att se hur du gör med hexagoner och vindriktning. Har också tänkt den tanken...

Liten småobservation - du skriver att läns inte är ideal bog, men det beror väl på riggen - en ren råseglare vill nog visst länsa?
Fria Ligans mall är för fin för att jag inte ska använda den, även för grejer som egentligen bara jag ska se. Sedan hittade jag så passande bilder från British Library att jag inte kunde låta bli.

Det om vindriktning i hexagonerna är i princip kopierat från sjöstridsreglerna i Kopparhavets kapare. Jag gillar att det gör kursen till ett mer övervägt val.

Jag skriver att slör alltid är mest gynnsamt, men det stämmer att läns ibland är lika bra för råseglarna. Jag har återigen bara kopierat KK och har ganska dålig koll själv (skolkade från seglarskolan som barn). Men jag tycker att det har blivit ganska spännande när jag suttit med det. Jag har helt klart fått upp ögonen för att göra båtresor spännande i rollspel!
 
Top