Nekromanti Havet under oss

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Hej allihopa. Ville berätta att jag kommer bli författare och släppa min första bok i mars nästa år. :-D

Boken heter Havet under oss och är en äventyrsroman som kommer ges ut via Undrentide Förlag. Vi sitter för fullt och arbetar med omslag och liknande, så idag tänkte jag nöja mig med att presentera baksidestexten:


Den svarta kolonnen reste sig mot stentaket på den lilla ön. För bara någon minut sedan hade det funnits en hissdörr. Gustav stapplade bakåt och stirrade på pelaren. I minnet låg sjukhuskorridoren med sin stickande lukt av rengöringssprit. Nu fanns bara den unkna vinden som slet i hans läkarrock.

Han sjönk ner på stengolvet och lutade ryggen mot pelaren. Framför honom sträckte sig ett oändligt hav utan horisont – mörkt och kvävande. Ingen himmel, bara ett stentak där svartgröna pölar av fukt gled fram mellan sprickorna. Ett underligt ljus sipprade upp från havsbotten och skapade sköldpaddsliknande spökmönster mot oändliga rader av pelare. Inte en människa så långt ögat kunde nå. Inte heller någon väg ut. Nu väntade bara en kamp mellan hunger och galenskap.

Ännu hade han inte sett det uråldriga skeppet, som bröt vattnets ljus på sin väg över havet.



Vill ni följa bokens utveckling så kan man göra det på min blogg på www.trevligascenarion.se.

Vill man läsa mer om förlaget så kan man ta sig en titt på http://undrentideforlag.com.


Hoppas från djupet av mitt svarta nördhjärta att romanen kommer falla många av rollspel.nus forumiter i smaken. ;-)
 

Klaatu

Swordsman
Joined
7 Dec 2000
Messages
565
Location
Videnmark
Vad spännande och grattis! Jag fick litet LOST-känsla när jag läste baksidestexten. Den kändes väldigt mystisk. Berätta gärna mer om boken så att du riktigt frestar våra sinnen.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,406
Coolt! Jag får någon form av Lovecraft-vibb, på ett positivt sätt!
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Recca said:
Vad är det för genre?
Äventyr (eller urban fantasy)


Klaatu said:
Berätta gärna mer om boken så att du riktigt frestar våra sinnen.
Boken handlar om, i korthet, hur en läkare upptäcker ett underjordiskt hav under Sverige där det fortfarande seglar uråldriga piratskepp.


Konrad K said:
Glöm inte att slänga in en länk vart man kan casha upp för att få sig ett ex
Lovar att hålla dig uppdaterad. :)
 

Klaatu

Swordsman
Joined
7 Dec 2000
Messages
565
Location
Videnmark
LJSLarsson said:
Boken handlar om, i korthet, hur en läkare upptäcker ett underjordiskt hav under Sverige där det fortfarande seglar uråldriga piratskepp.
Då är läkaren verkligen LOST. :gremtongue:
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,406
LJSLarsson said:
Boken handlar om, i korthet, hur en läkare upptäcker ett underjordiskt hav under Sverige där det fortfarande seglar uråldriga piratskepp.
Åh! Sjukt bra urban fantasy-premiss!

Givet köp det här!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,631
Grymt koncept och som andra ser jag fram emot att få köpa boken!

:gremlaugh:
 
Top