Haunted House - runda 3

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Sodivra;n346428 said:
Stövelkatten ger ett fullt rimligt svar på sin egen fråga, vilket för mig gör det tydligt att detta är inte undersökade och resonerande text med syftet att hjälpa byn framåt. Det är snarare misdirection som förevändning för att bygga drev mot mig.
Jag kan förklara lite mer vad jag menar:

Stövelkatten är en intelligent man. Om Stövelkatten hade varit bybo och fokuserad på att ta reda på rödhet tror jag han hade avslutat resonemanget med "Ah, just det ja, nu ser jag hur det hänger ihop, det här säger inte så mycket om Sodivra egentligen..."

Om han hade varit ulv och fokuserad på att brunsmeta hade han skrivit ett inlägg som såg ut som detta.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,259
I dagsläget är jag nog mest sugen på att avyttra Stövelkatten, med tanke på hans kommentar om högt spel ovan. Men jag kan inte släppa mina tidiga misstankar mot LJS helt. Hm.

Jag ska gräva mer i frågan och återkommer.

Röst: Stövelkatten
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Varför dog Basse?

Efter att ha läst om förra rundan så ser jag att han mestadels höll mig och Khan som gröna, medan Sodivra var den som var "minst" röd i hans ögon. Då blir alltså Stövelkatten hans huvudmisstänkte efter att RasmusL har lynchats.

(Tyvärr verkar citatfunktionen inte längre fungera som det skall på min dator, men kolla post 18 i runda 2 för en bra sammanfattning av Basses misstänkta).

Varför blev vi andra kvar?
Mina teorier är:

Sodivra: Skapade motdrev mot mig i sista stund. Något kan utnyttja som ulv för att få mig utröstad denna runda.

Khan: Hade Sodivra som huvudmisstänkt. (Post 77)

Jag: Har varit nära galgen varje runda och kan kanske bli Sodivras mål igen.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Stövelkatten verkar allt mer och mer som den rimlige kandidaten, men jag vill gärna höra Stövelkattens teori om vem som är väktaren ifall inte Sodivra är det.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,259
Nä, en genomläsning av tidigare rundor ändrar inte min synpunkt. Störst misstanke går mot stöveln.

Min röst sedan tidigare kvarstår.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,969
Location
Linköping
Sorry. Det går inte så bra med klockan 22:00 det här...

Röster
Stövelkatten (3) Sodivra LJSLarsson Khan
LJSLarsson (1) Stövelkatten
Sodivra (0)
Khan (0)
 
Top