Nekromanti Hata hata HATA bokrecension.se!!!

Saxifrage

Hero
Joined
7 May 2003
Messages
1,561
Location
Stockholm
Något ärkenypon har lagt upp en sajt som heter "bokrecension.se", (tänker inte länka till fanskapet, no way). En sajt för bokrecensioner är förstås en himla bra idé. :tekopp: Problemet är sättet man gjort det på: istället för att lägga upp recenserade böcker har man lagt upp, typ, ALLA boktitlar i hela världen UTAN recensioner. Sen är det fritt fram att recensera för den som vill. Så vad är problemet? Jo, när jag googlar efter recensioner på en bok, så får jag ofelbart upp minst tio träffar på bokrecension.se, som alla innehåller en TOM recension!!! Blotta existensen av det här fanstyget till sajt gör att det blir ett helvete att hitta bokrecensioner, eftersom de cloggar upp varenda sökmotor med sinna TOMMA recensionssidor! Gaahhh!!! :gremmad:

Jag mailade en administratör på sajten och påpekade att deras sajt faktiskt försvårar oerhört för den som letar efter bokrecensioner. Jag fick ett förvisso artigt men totalt intetsägande svar. Ärligt talat, vad gör man åt sådana här nätvandaler?

Ja, och om någon känner till en RIKTIG sajt med bokrecensioner får ni förstås gärna tipsa mig.

/Sax, grinig
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,465
Location
Helsingborg
Tips: googlesökning

Om du googlar så kan du använda sökordet " -site:bokrecension.se" för att undvika träffar från den siten.

/Han som undrar om bokrecensionse var "den sidan" som skulle vara en motsvarighet till Filmtipset.se
 

Saxifrage

Hero
Joined
7 May 2003
Messages
1,561
Location
Stockholm
Re: Tips: googlesökning

För all del, tack för tipset. Men det innebär fortfarande x antal onödiga keystrokes bara för att nåt pulver lagt upp en meningslös sajt. Fast det är väl internet i ett nötskal...
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Tips: googlesökning

Men det innebär fortfarande x antal onödiga keystrokes bara för att nåt pulver lagt upp en meningslös sajt
Keystrokes i avancerad sökning är sällan onödiga... mängden rat gör att snävare sökningar ofta gör att man sparar tid på att bläddra igenom sina träffar.

Erik
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,920
Location
Ludvika
Re: Tips: googlesökning

De är fortfarande ett antal _knapptryckningar_ som inte hade behövts om in något hade fått en dum idé om en sida.
 
Top