RYKTE Hasbro säljer Wizards of the Coast - spekulation

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
OK, clickbait, jag vet,
men något konstigt håller på att hända med WotC.

Den uppmärksamme kanske minns att Weis och Hickman (Dragonlance) stämmer Wizards på en miljon dollar.

I korthet går det ut på att Weis/Hickman börjat skriva en ny trilogi, De har redan skrivit färdigt en bok och WotC bryter kontraktet.
Min första tanke var att någon måste begått ett idiotiskt misstag på WotC, för WotC kommer att förlora (men kanske inte så mycket som $1M).

Någon månad senare kom en nästan likadan stämning från Gale Force Nine om kontraktsbrott.

Nu börjar man fundera.
Det finns alltid idioter, men chansen att två idioter, på två olika avdelningar, inom en månad, orsakar två $1M-stämningar som WotC kommer att förlora är ... osannolikt.
Så vad är det som händer på WotC?

Här är en som tror att Hasbro håller på att sälja WotC:

Vad tror ni?
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Jag tror inte att så är fallet, beroende på vad exakt Wizard of the Coast är för Hasbro. Vilka varumärken kan Hasbro ta in själva om de säljer själva varumärket Wizards of the Coast? Vill de inte längre ha världens största samlarkortspel och rollspel, eller vill de skilja dem från själva Wizard of the Coast-delen?

Två händelser inom en viss tid kan betyda vad som helst.
 

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,305
Inte omöjligt, men samtidigt väldigt mycket spekulation.

Nu är jag lite vän av ordning, men jag hade nog tagit bort Nyhets-stämpeln och lagt till ett frågetecken efter posten, eftersom det bara rör sig om spekulationer.
 

Stareater

Får vissa att fatta vad rollspel kan vara.
Joined
6 Apr 2017
Messages
819
Location
Umeå
Nu när vi ändå pratar rykten så kan jag posta ett vagt rykte jag såg 2018 där en kille i tacohatt påstod detta. :)

 
Top