Nekromanti Harvest moon

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Jag funderar bara lite här...
är det någon annan än jag här som spelat det mycket trevliga harvest moon till SNES?

I så fall, hur bra gick det för er?
själv blev jag riktigt förbannad då jag överansträngt mig, huggt ved genom nätterna (flera timmar i realtid!!) och i princip odlat upp hela marken, möts av meddelandet...
"very good, but try to be the best farmer"...
Har inte spelat sedan dess.
Jag har funderat på om det kanske finns någon annan verision någon som vet?
 

UnConnected

Veteran
Joined
10 Apr 2002
Messages
162
Location
Göteborg
Harvest Moon är otroligt roligt men även j*vligt svårt!
Jag har det bara till Gameboy Color, men efter att ha slängt ner flera timmar och ett antal batterier känns det ändå inte som om man lyckas riktigt.

Det är hårt att vara bonde!
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Det är hårt att vara bonde!

Det kräver sina genomspelningar faktiskt. Det är ju så himla mycket att göra hela tiden, antingen måste man hugga ved, mjölka kossan, mata de förbanande djuren eller ge rätt parfym till rätt tös. Det är fasiken inget lätt liv att vara bonde i japan ^_^

Spelet är roligt, men defenitivt inte avkopplande.

/Alexander Gyhlesten
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
Ahh.... :)

Det är nog ett av de absolut bästa spelen någonsin, hehe... Kommer ihåg första gången jag spelade det, på någon snes emulator hos en kompis, satt vid varsin dator och körde det halva natten... Och sen har man kanske plockat fram det två tre gånger och dessutom varvat det *skryta* Även om man blir lite missnäjd när man byggt ut huset 2-3 gånger, har hästen och allt de dät, även gift och lyskats odla en unge, och då tar det slut... ;( Vill ju fortsätta! Och jag tror det ska finnas någon sorts halvuppföljare som släpptes till Nintendo 64, har dock inte spelat det.å
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Re: Ahh.... :)

Jo, nog vill man fortsätta alltid... men jag tror det är bra att det skutar så, för det skulle nog bli tråkigt om det håller på i en evighet...
sen så är det väl inte så mycket att skryta med att man varvat det, det kräver ju bara att det gått rätt antal dagar :gremsmirk:

men ett till 64 säger du... hmmm, låter ju intressant
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Re: Ahh.... :)

men ett till 64 säger du... hmmm, låter ju intressant

Jo det kom ett harvest moon till 64:an, men det var mest uppfärschning av grafiken om jag inte missminner mig. Däremot kommer det komma ut en fetare varian på Gamecuben.

/Alex
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Re: Ahh.... :)

till gamecuben....
men nån sån har jag ju inte, förargligt...
och nån emulator är väl inte att tala om ännu...

inte för att jag håller på med sånna olagligheter :gremwink:
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,582
Re: Ahh.... :)

och nån emulator är väl inte att tala om ännu...

inte för att jag håller på med sånna olagligheter
Det är inte olagligt att emulera så länge man äger spelet och spelkonsollen.
 
Top