Nekromanti Harry Potter...

Joined
17 Jun 2000
Messages
72
Location
Ekenäs, Finland
Med risk för att bli utskrattad...
Men... Jag läste nyss den andra boken i Harry Potter-serien och va fan... Den/dom är ju bra! Jag har inte skrattat så mycket när jag läst en bok sedan jag läste "Berts Dagbok" när jag var 10...
Jag har förståt, eller iallafall fått det intrycket att folk tycker att dom är hemska... (troligtvis p.g.a. samma orsaker som man inte gillar PoKeMon...)

Whatever... Det var iallafall mitt lilla inlägg i frågan *låter oskyldig*, det är alltid trevligt att läsa litet böcker som ger en nostalgiska k'nslor efter alla dessa allvarstyngda böcker...

Jan from Finland
-som arbetar med George R.R. Martins "Song of Fire and Ice"


"Mutta suomalaiset juovat toki olutta"
 

Björn Hellqvist

Swordsman
Joined
18 May 2000
Messages
667
Location
Skövde
Jag har läst de fyra böcker som kommit ut hittills, och skäms inte ett dugg för att säga att jag gillar dem skarpt. De har en medryckande och faktiskt riktigt klurig handling (riktiga deckare), och är dessutom exempel på allålderslitteratur som går hem hos många. Så sent som för ett par dagar sedan träffade jag en kvinna på cirka 40 år som läst böckerna för sina barn, men som insett att de var lite för unga. Detta hindrade henne inte från att läsa dem själv med stor behållning... J.K. Rowling har lyckats introducera fantasyn hos miljontals läsare, vilket bara kan vara till gagn för alla vi som läser fantasy.

Rollspel och svärd på <A HREF="http://www.algonet.se/~enda/index.htm" target="_new">http://www.algonet.se/~enda/index.htm</A>
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,495
Location
En mälarö
>Med risk för att bli utskrattad... Men... Jag läste nyss den andra boken i Harry Potter-serien och va fan... Den/dom är ju bra!

Jag håller med dig. Jag gillar oxå Potter :)

/Anders
 

Utopi

Warrior
Joined
30 Nov 2000
Messages
233
Location
Uppsala
Helt otroligt... så sant så sant. Jag bestämde mig genast att läsa dom på Engelska eftersom dom verkade bäst på det språket. Och självfallet tycker jag det var rätt val. Man blir lite ledsen när mina kompisar berättade att The Snitch heter "kvicken" på svenska. Plus att man då även får tag på den fjärde(mysigt stor bok) boken. Väntar ivrigt på den 5, fast medans får man väl inrikta sig på vanlig fantasy.

Förresten, Björn Hellqvist, finns det något sätt att kontakta dig? Svara gärna.

MvH Peter

"A true friend stabs you in the back"- Oscar Wilde
 

]:)

Veteran
Joined
11 Mar 2001
Messages
51
Location
Borås
jopp har läst de tre första böckerna och jag gillar dom riktigt mycket men jag är rädd att den ska (om den inte redan har gjort det) drabbas av pokèmon syndromet, och visst är dom bättre på engelska synd att dom svenska översättningarna är så dåliga och synd att jag är så lat att jag inte orkar läsa dem på engelska :gremsmile:
 
Top