Nekromanti Harry Potter spin-off: Fantastic Beasts

Kärlekscraft

Swordsman
Joined
31 Oct 2013
Messages
773
Efter den stora kassasuccén med alla filmerna tillhörande kategorin är det dags för att mjölka lite till:
År 2016 blir det premiär för en ny triologi - http://www.dn.se/kultur-noje/film-tv...r-film-2016/?l. Tydligen ska det innefatta en galen zoologist vid namn Newton ”Newt” Scamander och allting börjar i New York 70 år innan herr HP. Intressant är att det hela bygger på en encyklopedisk faktabok som nu en idé tydligen kan utvecklas ifrån tillsammans med författaren.

Kommer nog inte att vara speciellt mycket skolmiljö eftersom huvudpersonen kommer att vara i 20-års åldern(såvida han inte extraknäcker som lärare).
MEN till saken: eftersom det ska vara en trilogi måste det självfallet finnas action inblandat i allting! Hollywood är inte dumma. Scamander kan inte bara åka runt och sampla djurarter såvida de inte har några bra äventyrsidéer och ockulta artefakter.

Kan tänka mig att följande kan dyka upp i de följande filmerna:
1a) Geller Grindelwald, en av de mäktigaste någonsin, startade krig med planering av världsherravälde där det magiska skulle styra öppet, åkte på pisk av Dumbledore 1945 pga brusten homorelation, notera gärna datumet med andra världshändelser……..

1b) Mindre skala, vi får följa resan dit som startade hela konflikten med lite små fragment som spelas upp sammanfattningsvis.

2a) Herr V. uppkomst och konflikten som varade tills unge herr HP blev ärrad

2b) Mindre skala återigen, vi får följa den yngre Herr V. som nog kanske slutar när han väl har transformerat sig klart och påbörjar hela första processen med maktövertagande.

3) Inget av dessa andra alternativ alls, helt nya karaktärer, äventyr och scenarion, dock kan kanske 1a-2b skymta förbi som subplots.

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras samt att hela serien skulle må bra av lite mer ultravåld och icke-kyskhet likt HBO:s Rome & Game of Thrones och allting annat ni kan komma på.:eek: :cool:
 

Kärlekscraft

Swordsman
Joined
31 Oct 2013
Messages
773
Dock kan nog "fantastiska" djur ha rätt stor betydelse, eftersom alla tidigare titlar har namngetts med huvudpersonen samt något föremål, plats eller organisation. Dock måste nog ett nytt namn hittas på, 'Fantastic beasts and where to find them' passar inte riktigt in som filmtitel. :confused:
 
Joined
12 Feb 2004
Messages
834
Location
Umeå
Kärlekscraft;n20001 said:
Dock kan nog "fantastiska" djur ha rätt stor betydelse, eftersom alla tidigare titlar har namngetts med huvudpersonen samt något föremål, plats eller organisation. Dock måste nog ett nytt namn hittas på, 'Fantastic beasts and where to find them' passar inte riktigt in som filmtitel. :confused:
Fast det är ju titeln på Newt Scamanders bok. Den ingår ju i Harry's skol-litteratur första året.
 

Kärlekscraft

Swordsman
Joined
31 Oct 2013
Messages
773
lasergreger;n20127 said:
Fast det är ju titeln på Newt Scamanders bok. Den ingår ju i Harry's skol-litteratur första året.
Ja, och den titeln "Fantastic Beasts and where to find them" funkar inte som filmtitel. Och den är en riktig bok också: http://en.wikipedia.org/wiki/Fantastic_Beasts_and_Where_to_Find_Them
Sedan kommer nog också olika fantastiska djur spela stor roll, som jag tidigare nämnt.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Kärlekscraft;n20164 said:
Ja, och den titeln "Fantastic Beasts and where to find them" funkar inte som filmtitel.
Det gör den visst! Det är en fantastisk filmtitel, nästan lite indie i stil med "Konsten att älska med en neger utan att bli utmattad". Den står ut, den är annorlunda, den är fräck, och jag kommer älska den studio som vågar ha den och marknadsför den fullt ut utan att få för sig att LXGa/The League-a den.
Krille said:
Dessutom är den redan inarbetad bland Harry Potter-fans. Vad som helst som ändrar en inarbetad titel kommer att göra precis samma misstag som LXG.
Kärlekscraft said:
Åh nej, en ny titel kommer att tillkomma.
krank said:
Jag tycker också att det är en magnifik titel. Stor igenkänning för fansen, väcker nyfikenhet hos övriga. Jag gillar långa titlar som är lite mystiska överlag: "A series of unfortunate events", "The Englishman Who Went Up a Hill But Came Down a Mountain" (även om jag inte ens sett den senare)...
 

Kärlekscraft

Swordsman
Joined
31 Oct 2013
Messages
773
Krille;n20191 said:
Det gör den visst! Det är en fantastisk filmtitel, nästan lite indie i stil med "Konsten att älska med en neger utan att bli utmattad". Den står ut, den är annorlunda, den är fräck, och jag kommer älska den studio som vågar ha den och marknadsför den fullt ut utan att få för sig att LXGa/The League-a den.
Nej.


Låter som en faktabok(vilket den är!!!). Någonting bättre måste få finnas./
*The World of Harry Potter - [Titel]???*
 

Arntsen

Warrior
Joined
2 Mar 2002
Messages
351
Location
Skiptvet/Østfold/Norge
Spontant känns det lite som om Disney köpt rättigheterna....
Kan inte påstå att jag varit något större fan av de tidigare filmerna, är lite inne på din linje "... att hela serien skulle må bra av lite mer ultravåld och icke-kyskhet likt HBO:s Rome & Game of Thrones och allting annat ni kan komma på." utan den minsta ironi.
 

Kärlekscraft

Swordsman
Joined
31 Oct 2013
Messages
773
Arntsen;n20246 said:
Spontant känns det lite som om Disney köpt rättigheterna....
Kan inte påstå att jag varit något större fan av de tidigare filmerna, är lite inne på din linje "... att hela serien skulle må bra av lite mer ultravåld och icke-kyskhet likt HBO:s Rome & Game of Thrones och allting annat ni kan komma på." utan den minsta ironi.
Håller med. Sen kanske problemet är att jag hackar på ett fenomen som riktar sig till unga i åldrarna 7-13 år.:emb:
Senare titlar utökar nog spannet till lite äldre istället för att göra som George Lucas gjorde med episode I-III - tvärtom alltså.

Vidare är problemet i dagens filmvärld att det mesta ska vara centrerat kring 11-års gränsen för att så många som möjligt ska se filmen(samt vara så mainstream så möjligt), fastän många som växte upp på 80-talet och framåt fortsätter kolla - och då finns intresset att brutalisera det hela lite....:p
 

Zorbeltuss

Hero
Joined
7 Nov 2012
Messages
1,105
Låter som det kan vara intressant.

/Luna Scamander née Lovegood som inte alls är partisk
 

Kärlekscraft

Swordsman
Joined
31 Oct 2013
Messages
773
roboman;n23399 said:
Det enda jag läste i trådstarten var "Harry Potter" och "HBO". Därefter drömde jag mig bort mot fantastiska tv-serier. :rolleyes:
Som att HBO i framtiden kommer att reboota Harry Potter till en tv-serie på flertalet säsonger med höjd åldersgräns?
 

roboman

Veteran
Joined
18 Nov 2006
Messages
159
Location
Motala, bor i Stockholm
Kärlekscraft;n23404 said:
Som att HBO i framtiden kommer att reboota Harry Potter till en tv-serie på flertalet säsonger med höjd åldersgräns?
Harry och hans närmaste behöver de inte nödvändigtvis röra, jag tycker att filmserien gjorde ett väldigt bra jobb. Men jag är övertygad om att HBO skulle kunna skapa magi med en fet budget och en HP-setting. Det finns fler trådar att utveckla i det Rowling skapat.
Höjd åldersgräns... jo visst. De får gärna göra allt ytterligare lite mörkare, smutsigare och farligare. Så visst, mer våld kan de gott slänga in. Det nakna är inte så superviktigt, jag tillhör skaran som tycker att det blir lite parodiskt att alltid trycka in en massa bröst överallt i GoT. Men väger bara vågskålen hyfsat jämnt har jag inte heller att de kastar av sig kåpan och trollkarlshatten.

...i den här drömvisionen om en HBO-serie i HP-universumet.
 
Top