Nekromanti Harry Potter & Satan

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Förr så roades jag av att läsa dårar som överanalyserar saker in absurdum, men nu blir jag bara trött...

Är människor verkligen så korkade?
 

Targon

Hero
Joined
29 Jun 2000
Messages
1,667
Location
Lund
Är människor verkligen så korkade?
Det här är människor som med bröstmjölken skolats in i en amerikansk reformert-protestantisk vit fromhet som bärs upp av övertygelsen av att hela världen råder under en satanisk konspiration som innefattar påven, Israel, araberna (inkl. Usama bin Laden), Beatles, samtliga staters regeringar, Hitler, Vicca, Crowleyanhängare, Bill Gates, Ricky Lake och Kalle Anka på julafton. Korkat? Nja, från ett ytligt perspektiv kanske. Det verkliga problemet ligger nog djupare än så, men det här formumet är väl knappast en lämplig plats för en penetrerande socio-psykologisk analys.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Ja, det är ju verkligen tragiskt ifall de menar allvar. Herregud. Håller med Azagthoth att man slutar roas av det efter en överdos...
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Det måste ju vara sant eftersom det är en föredetta svartmagiker som kommit fram till det. Han vet nog vad han pratar om. :gremsmile:

Ibland undrar man vad folk har innanför pannbenet. Hur kan man bara orka med att tro sådana här saker? De här människorna måste ju leva i konstant rädsla för allt främmande och obekant.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jaja !

Varför finns det alltid folk som kopplar ihop sånt här med religion & sånt.
jag fatatr det iaf inte..
Var det inte samma sak med Tolkien & hanns böker. De blev väll åxå välldans iopkopplade med bibelen.
 

Johan Granberg

Swordsman
Joined
26 Nov 2000
Messages
757
Location
Umeå
Inte för att vara jobbig, men USA kan väl knappast anse att Israel skulle vara med någon sorts konspiration, då de höjer denna nation till skyarna och kallar den "mellanösterns enda demokrati"?

/Johan, avskyr staten Israel för mycket för att kunna låta sådana här saker passera, ni får ursäkta. :gremtongue:
 

Targon

Hero
Joined
29 Jun 2000
Messages
1,667
Location
Lund
Konspirationen är lika oändlig som satanisk

Vem snackar om USA? Inte jag, för jag snackar om en liten men högljud grupp bibelkåta mellanvästernnissar som ser sig själva som "det sanna Israel". Lita på mig. Allt platsar in i konspirationen eller "The New World Order" som de brukar tjata om, dvs det som du får om du bakar samman Israel, araber, frimurare, Hitler, Bush, Göran Persson, Homer Simpson, Putin, Keith Richards, Björne, Usama, tempelherrarna, Krille, Vatikanen, Aleister Crowley, Martin Luther King, Kennedy-klanen, Astrid Lindgren och fan och hans kära gamla moster.
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Hmm... jag måste erkänna att jag inte har särskilt mycket till övers för den där sortens "kristendom". Jag menar...

In a flashback scene to the time 10 years earlier when Harry's Mom and Dad were psychically murdered by evil Lord Voldemort on Halloween night, we learn that, instead of Voldemort's curse killing Harry as it had done to his parents, he was merely permanently scarred with a lightning bolt right in the middle of his forehead. [p. 14-15] Of course, a Christian would be immediately alerted to this turn of events because soon a supernaturally powerful global leader will demand everyone on earth take some sort of a mark in exactly this place on the body.

Vad kan man egentligen svara på sånt? Talar de samma språk som jag (ja, då jag talar engelska alltså)? Har de läst samma Harry Potter som jag? Har de läst samma Uppenbarelsebok som jag? Lever de ens i samma väld som jag?

Antagligen inte, så jag låter bli att sätta mig in i deras resonemang desto mera. Livet är för kort för att jag ska ha tid att bli upprörd över åsikter från någon som inte ens lever i samma värld.

Länge sedan man sett till dig, förresten.

-JPS-
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,200
Location
Göteborg
Från http://sffs.welcome.to

Vad är det mer som utmärker påsken i dessa tider? Svaret är enkelt men ytterst skrämmande: svartkonst och tiggeri! Att de minsta barnen klär ut sig till häxor och springer omkring och tigger godis upphör inte att förvåna. "En trollkvinna skall du icke låta leva" (2 Mos. 22:18) står det i bibeln men ingen verkar bry sig. I det "kristna" Sverige läser vi hellre Harry Potter eller Sagan om ringen än bibeln, något som i slutändan kommer att leda till kaos! För problemet är vi förstör en hel generation, vi kan inte låta våra barn leka med det ockulta - Satan lurar runt krönet och jag lovar er att han är ingen bra barnvakt!
 

Eskil

Warrior
Joined
10 Oct 2001
Messages
292
Re: Evil is so Good!

Det är härligt att vi är på den onda sidan (enligt de kristna fanatikerna i alla fall, oavsett om vi vinner eller inte är vi skönast!

Förresten, på tal om ingenting, är det någon som vet vad tempelriddarna pysslar med nnuförtiden? De har en lokal i närheten i min skola och vi är lite nyfikna.
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Det finns en hel del kristna fanatiker i USA som tycker att man ska stödja Israel eftersom det kan leda till ett jättekrig i det Heliga Landet, och i Uppenbarelseboken står det att Apokalypsen ska starta just så. Eller nåt i den stilen.
 

Targon

Hero
Joined
29 Jun 2000
Messages
1,667
Location
Lund
Tempelherrarna

Tempelherrarna är närvarande överallt, min vän. Finns inte någon chans att undkomma dem.
 

Targon

Hero
Joined
29 Jun 2000
Messages
1,667
Location
Lund
Pensionerad

Länge sedan man sett till dig, förresten.
Jag är bara här på ett kort besök. Har egentligen pensionerat mig från forumet. En del andra saker att sköta nämligen. Jobb och sådant. Arbetar dessutom nu ganska intensivt på att skriva på mitt eget rollisprojekt som bör kunna nätlanseras någon gång senare i vår. Spelet har från sommaren börjat speltestas på allvar, men tids nog så kommer jag att efterlysa speltestare på forumet. Ni får höra mer om detta när jag känner mig redo.
 

Eskil

Warrior
Joined
10 Oct 2001
Messages
292
Re: Tempelherrarna

Tack för varningen, jag och en vän hade funderat på att gå och busa lite med dem.
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,200
Location
Göteborg
Visste jag väl

Vad är Svensk-Finska Församlingen Sundsvall?
Vem är Karsten Falk?
Är artikeln Rollspel i satans tjänst ett skämt?


Svensk-Finska Församlingen Sundsvall är en webbplats som gör satir på extremhögerkristna församlingar och inga artiklar på den är seriösa, inklusive artikeln "Rollspel i Satans tjänst". Webbplatsen skapades för att dra så mycket trafik som möjligt utan någon lansering. Karsten Falck är en parodi på en verkligt förekommande person i Sundsvall.


Från hjälp/frågor på forumet.
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Re: Visste jag väl

Men det är ju rätt skrämmande att recensionerna av Harry Potter-böckerna faktiskt är i precis samma klass som SFFS-artiklarna (som jag för övrigt inte tycker att är särskilt roliga, men det är ju en annan sak)

-JPS-
 

Gabri L

Warrior
Joined
7 Jun 2001
Messages
384
Location
Sättra, Sverige
ojojoj. Ja, du. Vad skall man säga? Det där sker inte bara i Amerika. Jag blev under min skoltid i England beskylld för att vara besatt, och mina föräldrar blev till och med rekommenderade en exorcist. Jag spelade nämligen rollspel. Go figure...
 
Top