Jag har planer på att göra ett harry potter rollspel men jag vet ej hur bra iden är... Låter det vättigt eller är det kanske för luddigt.
Wizards var rätt långt på väg med att skapa ett Harry Potter-rollspel (d20 förstås), men J K Rowling lär ha insett att man skriver sina egna stårysar i rollspel och hittar på egna figurer. Och man kan till och med styra hennes huvudpersoner! Det tyckte hon inte om, och stoppade det.
En kul länk som var mycket roligare innan Amazon censurerade de recensioner som tydligast förklarade hur roligt de små flickor som lekte Hermione hade med det vibrerande kvastskaftet!
Och hur hittade du till den sidan?
Helt klart för luddigt. Inga spel vars kärna hänger på att rollpersonerna ska vara magiker. NEj då viftar jag med handen i en hotfull gest med pekfingret. Aja baja så får du inte göra.
Nä men seriöst så förstörs mysiken när alla springer runt som magiker skulle aldrig vilja spela nåt sånt spel.
Jag sa inte att det inte fanns några sådana spel jag sa att jag aldrig skulle spelat något sånt.
Jag tycker att magi ska vara lite för någon enstaka av rollpersonerna lr spelledaren enbart.
Jag sa inte att du sa att det inte fanns några sådana spel!
Det är nog den enda litterära magi där magikerna faktiskt kan misslyckas med sina besvärjelser precis som i de flesta rollspels magisystem.