Nekromanti Harry Potter PBM-RPG?

Anakha

Warrior
Joined
19 May 2000
Messages
266
Location
Örnsköldsvik, Ångermanland, Norrland, Sverige, Nor
Är det någon här som har läst de roliga böckerna om Harry Potter (mycket trevliga fantasy böcker för er som inte vet) och om någon i så fall har det, skulle någon villa vara med och starta ett play-by-mail RPG på temat, jag såg ett engelsk språktigt sådant en gång och funderade på att gå med men kom fram till att jag inte orkade skriva mailen på engelska.
Så, är det någon som gillar idén?

Förresten.. varför får jag en känsla av att ha använd ordet "någon" lite för mycket i texten?



/Anakha
"Jag kom, jag såg, jag skrev ett inlägg"
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Varför inte. Det skulle vara trevligt !!

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Harry Potter RPG?

skulle vara ännu roligare..

Harrys värd trots att den skildrar ett ung mans uppväxt innehåller gott om äventyrs möjligheter med alla Potter bokens mörkare detaljer som Odöda varulvar och andra monster..
Även sådana mundana saker som krig och otyg finns allt vid sidan av våran vanliga värd..
Och läser man nogrant så ser man att bland alla magiker i den magiska värden finns några få Muggels inbjudna.
I Harry Potter and the chamber of Secret så finns en magiker född gubbe som inte kunde trolla utan var helt ohc hållet muggel ( tror det var den boken ) sen finns ju Harmoniels föräldrar de är muggels...

SÅ roliga äventyr där man som en muggel kan vistas tillsammans med magiker sida vid sida i en värd man knappt kan tro existera.
Omvänt så finns det för magiker i en värd av datorer och annat som de knapt kan tro existera och kan magi och teknik samverka och vad händer då ?
 

Anakha

Warrior
Joined
19 May 2000
Messages
266
Location
Örnsköldsvik, Ångermanland, Norrland, Sverige, Nor
Re: Harry Potter RPG?

Jo naturligtvis vore ett riktigt rollspel ännu roliga, men problemet är att det är mycket mer tidskrävande att skriva ett helt spel än att "bara" starta ett play-by-mail spel. Men om någon skulle skriva ett sådant spel, så maila gärna reglerna till mig.
Hursomhelst, tror ni här på forumet att det finns tillräckligt med intresse för att ett PBM-spel skulle vara värt att starta?

/Anakha
"Jag kom, jag såg, jag skrev ett inlägg"
 

Daniel Andersson

Swordsman
Joined
27 Jul 2000
Messages
416
Location
Järna, Södertälje
Re: Harry Potter som film

Stod det något om avtalet JK Rowling fick till? Såvitt jag hört var det bland det bästa som skrivits i filmhistorien, sett ur författarens synvinkel (bland annat lär hon ska ha fått igenom att hon ska godkänna allt som manusförfattare, regissör och liknande löst folk för får sig att göra med berättelsen, och det är väl inte så vanligt), med summor som, till och med i Hollywoodsammanhang, närmast kan beskrivas som fabulösa.
Jag får en känsla av att Rowlings har gjort något rätt när hon började skriva om lille Potter ...

/ Daniel
 
Top