Nekromanti Har värld, har regelverk, men...

Fyaniz

Veteran
Joined
11 Jan 2001
Messages
51
Location
Stockholm, Sverige
Det jag saknar är färdigheter (och speltestning såklart). Inget av detta behöver jag hjälp med, utan följande:

-Ett namn på spelet! Det utspelar sig i en värld som påminner rätt mycket om vår egen, men där det är fullkomligt normalt att folk struttar omkring utan jobb och går från slagsmålsturnering till slagsmålsturnering för att bli känd som fajtarnas kung. De som känner till TV-spelen King of Fighters, Street Fighter och Samurai Spirits vet nog vad jag talar om för värld.

-Rollpersonerna kan naturligtvis vara vem som helst, men det är tänkt att de skall vara fajters, bookies, fixare, journalister som täcker turneringarna, motståndare till hela det våldsförhärligande etablissemanget o.s.v... Alltså det är i slagsmålsturneringarnas del av världen saker händer. King of Fighters vore ju (enligt mig) ett perfekt namn, men det är ju redan taget... T_T

-Så om nån kan hjälpa mig komma på ett namn i samma stil, så bleve jag glad.

-Ber om ursäkt för att det blev så långt...

"There's nothin' as sure in the world as the glitter of gold and the treachery of Elves."
 

Fyaniz

Veteran
Joined
11 Jan 2001
Messages
51
Location
Stockholm, Sverige
Det var inte alls dumt, jag tror jag kallar det Faito! Faito! eller nåt (med katakana). Tills vidare i alla fall. Hmm... om jag skriver 'tack' här så verkar det som jag inte är tacksam för något annat förslag än just ditt, och det verkar ju lite underligt att slänga ut massa "no text"-tack till alla eventuella bidragsgivare... Du (och alla andra) får nog nöja er med ett underförstått tack. ^_^;

"There's nothin' as sure in the world as the glitter of gold and the treachery of Elves."
 

EventHorizon

Warrior
Joined
7 Dec 2000
Messages
223
Location
Stockholm
Spelet skall självklart heta Pugilist. Jag tror att det funkar lika bra på svenska som engelska.

Pugilist - someone who fights with his fists for sport

Varsågod! Jag bifogar sedvanlig faktura :)

/ Fly me to the moon and let me play among the stars
 

Fyaniz

Veteran
Joined
11 Jan 2001
Messages
51
Location
Stockholm, Sverige
Pugilist? Njä, har aldrig gillat det ordet riktigt. Tycker det är lite kliniskt. Spelet är väldigt orealistiskt till sin natur (folk hoppar stillastående sin kroppslängd rakt upp och sånt), så... det mer oseriösa Faito! föredrar jag isåfall.

"There's nothin' as sure in the world as the glitter of gold and the treachery of Elves."
 

ApOcAlYpTiC

Veteran
Joined
16 Jan 2001
Messages
34
Location
Umeå
Hmm namn, men det är svårt om man tänker att man vill ha ett namn som inte används och fortfarande är coolt..
Förslag kanske:
Ultimate Fighters
Fistfighters
Art of Fist
The Martial Artists (kanske inte stavas såhär men..)
The Fighters
Melee Warriors

finns en hel del =)

'Eat my boot, you bugs!'
 

Fyaniz

Veteran
Joined
11 Jan 2001
Messages
51
Location
Stockholm, Sverige
WO-HOOO!

Jag har kommit på ett namn nu! Jag snickrade lite med alla förslag jag fick (tack, tack och tack!) och kom fram till:
Redi-- Faito!
- The Art of Fistfighting -

Fast jag undrar om det inte skall vara två 'd' i 'Redi'... Får jag fråga någon om när jag börjar snickra på loggan.

"There's nothin' as sure in the world as the glitter of gold and the treachery of Elves."
 
Top