Nekromanti Har ni någonsin varit med om... (riktat till SLs)

Sauron90

Veteran
Joined
26 May 2005
Messages
151
När jag fick Eon 3 (det första Eon jag skaffade för ett år sedan så visste jag knappt någonting, dom ända tre länderna jag kände till i början var Jargien (nämdes i någon text) Consaber (nämdes också i någon text) och Västmark (för där var man i Diamanäpplet)

i alla fall så fick jag en ide om ett äventyr som var ungefär såhär:

En mörk och regnig natt när rollspersonerna vandrar genom (insätt någon skog i Mundana) så ser dom en liten stuga där det verkar brinna en brasa (det ryker ur skorstenen) när dom knackar på stugans dör så öppnar en äldre kvinna hon erbjuder rollpersonerna att övernatta i hennes stuga för hon tycker bara att det är trevligt med besök. Hon bjuder rollpersonerna på lite och dricka och äta och allt är trevligt när rollpersonerna tänker gå och lägga sig så knackar någon bryskt på dörren och utanför står en lång ärrad man med religösa symboler på sig han presenterar sig som Inkvisitör och han är ute efter att döda Kvinnan (insätt något brutalt sätt här) för att hon är en häxa som använder sina mörka krafter till onda gärningar Kvinnan ber rollpersonerna att skydde henne och svär på att hon är oskyldig. sen kom jag inte på mer och glömde snart bort det hela senare när jag besökte SF bokhandeln i stockholm (bor annars på gotland)

Följande citat kommer från boken Geografica Mundana sidan 31 under rubriken Äventyrsuppslag (Soldarn)

"I Anmars stuga: På vandring genom Yoldeskogen överraskas rollpersonerna av ett oväder. Genom regnet ser de ett svagt ljussken. När kommer närmare kan de se konturerna av en liten stuga avtecka sig mellan de höga trädstammarna. Ljuset kommer från en öppen spis inuti stugan. Om rollpersonerna knackar på så släpps de in av en man som peresenterar sig som Anmar Orme - örtplockare. De utspisas, får värma sig vid elden och krypa ned i sköna fällar. Mitt i natten väcks rollpersonerna av bultande på dörren. Utanför står en svartklädd man som korthugget berättar sitt ärende: att bränna trollkaren Anmar den röde. Anmar bedyrar sin oskuld, men häxjägaren låter sig inte beveka sig. Vad gör rollpersonerna? Om de skulle rädda Anmar visar det sig senare otack bli deras lön: Anmar har försvagat rollpersonerna med gift i den kvällsvard han bjöd dem, och nu väntar han bara på att få fånga deras själar...

Visst är likheten otrolig! första av mig det andra av någon på Neogames. Ja jag är 320% på att jag ALDRIG hade sett den här boken (inte ens hos någon bekant eller i någon affär) innan jag kom på detta.

Har något liknande hänt någon av er?
 
Top